التهاب
امتیاز این مطلب

التهاب تنها در ارتباط با تورم مفاصل نیست- بلکه در اختلالات گوارشی، آلرژی و چربی شکمی نیز نقش دارد.می خواهید قبول کنید یا نه ولی التهاب تنها با تورم مفاصل در ارتباط نیست- بلکه بر همه مسائل، از اختلالات گوارشی و آلرژی گرفته تا بیماری های خود ایمنی و چربی شکمی، تاثیر گذار است. حتی علاوه براین، حضور بسیار بالای آن در اهداف کاهش وزنتان اختلال ایجاد می کند.

باید با التهاب چکار کند؟

التهاب شدید یا مزمن منجر به تخریب بافت، بیماری و افزایش وزن می شود. کاهش التهاب، اولین گام حتمی و حیاتی است که به بدن اجازه می دهد چربی ناخواسته خود را کاهش دهد. اساساً PPAR1 ها استاد مسیرهای چربی سوزی در کبد و سلول های ماهیچه ای ما هستند. آنها بر تعامل میان حساسیت انسولین، التهاب و وزن تاثیر می گذارند. عدم توازن در PPAR به التهاب، چاقی و مقاومت انسولین کمک می کند. بخاطر این تعامل، مکمل های ضد التهاب و عادات زندگی حساس کننده انسولین، که به بهینه سازی قابلتیهای چربی سوزی PPARهای ما کمک می کنند، می توانند در مبارزه با چاقی، بسیار مفید باشند. این شش پیشنهاد را با هم ترکیب کنید تا التهاب خود را تحت کنترل داشته باشید و کمر خود را باریک کنید.

1.  سلامت دستگاه گوارش خود را بهبود بخشید

60درصد از سیستم ایمنی بدن در اطراف دستگاه گوارش قرار دارد. به خطر افتادن روند هضم غذا، مثل آلرژی های غذایی، عدم تعادل باکتریایی، کمبود آنزیم ها یا اسیدها، رشد مخمرها، انگل ها و استرس، تاثیر منفی ای نه تنها بر روند هضم غذا دارند بلکه تاثیر منفی بر سیستم ایمنی کل بدن ما می گذارند. تنها به این دلیل است که درمان هر بیماری را با تمرکز بر هضم غذایی او، شروع می کنم. شرایط دردناک مانند گاز، نفخ، سوزش سر دل، ریفلاکس، یبوست، اسهال، سندروم روده تحریک پذیر، بیماری کرون و کولیت اولسراتیو، همه در ارتباط با وجود التهاب در دستگاه گوارش هستند.

2.  سیستم ایمنی بدن خود را زیر نظر داشته باشید

بسیاری از متخصصین، التهاب را به عنوان علامتی از سیستم ایمنی بدنی ای با اور درایو ثابت، در نظر می گیرند. هنگامی که بدن در این حالت قرار می گیرد، حتی عوامل استرس زای خفیف معمولی مانند عفونت های ویروسی، استرس عاطفی یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خانگی، می توانند موجب واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن شوند. آلرژی، بیماری خود ایمنی و تخریب بافت می توانند وقتی شکل گیرند که سیستم ایمنیمان برای محافظت از شما، بسیار سخت کار کند. برای مثال، اگر شما مبتلا به آنتیبادیهای تیروئید هستید، می توانید مطمئن باشید که سیستم ایمنی بدنتان دچار انحراف شده است.

خط آخر: من توصیه می کنم 200 میکروگرم سلنیوم همراه با استرولهای گیاهی مصرف کنید تا سیستم ایمنی بیش از حد فعال خود را آرام سازید- و در نتیجه التهاب را کاهش دهید.

3.  پایان دادن به عادات تغذیه ای خطرناک

محققان در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو، دریافتند که مصرف بیش از میزان نرمال از هر یک از درشت مغذی ها-پروتئین، کربوهیدرات یا چربی- می تواند به ایجاد التهاب کمک کند. آنها همچنین اثرات فوری غذاهای خاصی را بر التهاب تشخیص دادند. برای مثال، نشان داده شده است که آب پرتقال خاصیت ضد التهابی دارد. دریافتند که شراب قرمز خنثی است درحالیکه، کرم(سرشیر یا خامه) التهاب را افزایش می دهد. این تیم تحقیقاتی همچنین دریافت که افراد مورد آزمایش با اضافه وزن، تنها یک هفته پس از شروع رژیم غذایی مغذی تر، تغییرات قابل توجهی را در شاخص استرس اصلی و التهاب، تجربه کردند. با توجه به فواید سلامتی طولانی مدت ناشی از کاهش التهاب –از مقیاس حمام گرفته تا سلامت مفاصل و فراتر از آن- این تغییر سریع، بسیار دلگرم کننده است.

این مطلب را هم بخوانید  ۵ طریقی که محدود کردن کالری برای شما مضر خواهد بود

4.  سطح التهابی خون خود را آزمایش کنید

دو آزمایش خون برای پروتئین واکنشی C بسیار حساس(HS-CRP) و هموسیستئین، ساده ترین و بهترین وسیله تشخیص موجود در دسترس هستند که می توانند التهاب را ارزیابی کنند و دکتر شما می تواند انجام آزمایش را برای شما بنویسد. HS-CRP نشان دهنده وجود التهاب و عامل خطری برای بیماری شریانی است. با افزایش چربی بدن و مقاومت انسولین، این سطوح تمایل به بالا رفتن دارند. مقدار بهینه کمتر از mg/L 0.8  است.

هموسیستئین یک پروتئین التهابی است که اگر در خون بالا برود، یک عامل خطر مستقل ثابت شده برای بیماری قلبی، پوکی استخوان، بیماری آلزایمر و سکته مغزی است. و مانند HS-CRP، معلوم شده است که هموسیستئین نیز با مقاومت انسولین، بالا می رود. مقدار بهینه کمتر از 6.3 است.

5.  اضافه کردن به آنزیمهای سیستمیک

پروتئین های خاصی در بدن وجود دارند که باعث تحریک و پروتئین های دیگری هستند که موجب سرکوب التهاب می شوند. در شرایط عادی، بدن شما بین این دو نوع پروتئین تعادل ایجاد می کند. در صورت وجود واکنش التهابی یا سیستم ایمنی، بدن شما می تواند از حالت کنترل شده خارج شود. آنزیم های سیستماتیک این روند تعادلی را حمایت می کنند، یعنی به واکنش های التهابی نرمال کمک می کنند. محبوب ترین نام تجاری Wobenzym است که نشان داده شده هر چیزی از آنتیبادیهای تیروئید، اندومتریوز و درد مفاصل گرفته تا بهبود بعد از عمل و محل التیام زخم، را بهبود بخشیده است.

خط آخر: هر روز 3-2 بار 8-3 قرص را با آب با معده خالی(30 دقیقه قبل از خوردن یا 2 ساعت بعد از غذا) بخورید. دریافتم که افزایش دوز و مصرفش قبل از خواب، ساده ترین روش است که می توان آن را دنبال کرد.

6.  روغن ماهی خود را تغییر دهید

درحالیکه به دلایل مختلفی دکترها مصرف روغن ماهی اضافی به صورت منظم را توصیه می کنند، زمانی که سطح بالایی از التهاب رخ می دهد، اغلب اوقات بیماران خود را تشویق می کنم روغن ماهی خود را به روغن ماهی ای با میزان EPA/DHA 6:1 به مدت سه ماه تغییر دهند. EPA سطح هورمونی به نام ایکوزانوئید را تغییر می دهد که التهاب و درد را کنترل می کند. روغن ماهی ای که همراه با EPA باشد می تواند به شدت بر شکست چرخه التهابی اثر گذارد.

[1] گیرنده‌های فعال‌شده با تکثیرکننده‌های پراکسیزوم (PPARs) از اعضاء خانواده گیرنده‌های هسته‌ای هستند که با اتصال به اسیدهای چرب، بیان ژن‌ها را تنظیم و سرنوشت سلول را تعیین می‌کنند.

اشتراک گذاری

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید