کافئین فراتر از یک انرژی دهنده است. در اینجا یاد می گیریم که کافئین چگونه باعث بهبود وزنه زدن شما و بهتر شدن نتایج شما در هر جلسه ی تمرینی می شود.

کافئین یکی از مکمل هایی است که بیشترین مطالعات بر روی آن صورت گرفته است. انبوه تحقیقات اعلام کرده اند که این مکمل بی خطر و موثر است. حتی تحقیقات اعلام می کنند که مصرف کافئین فوایدی هم برای سلامتی شما به همراه دارد.

اما شاید شما کمتر علاقه داشته باشید تا در مورد فواید سلامتی کافئین بدانید و بیشتر می خواهید از فواید کائین در مورد عملکرد بدانید. در اینجا ۴ دلیل آورده ایم که توضیح چرا کافئین باعث بهتر شدن تمرین شما می شود.

دلیل شماره ۱: انرژی بیشتر

کافئین به عنوان یک محرک بخش مرکزی سیستم عصبی مغز عمل می کند بنابراین هنگامی که می گوییم انرژی منظور ما هوشیاری است. کافئین در گیرنده های مشخصی از مغز قرار می گیردکه سطح اپی نفرین ٬‌ آدرنالین و دوپامین را افزایش می دهد.

قرار گرفتن در این گیرنده های مغز باعث ایجاد احساس انرژی بیشتر و همچنین مقدار کمی سرخوشی می شود به هنگامی که کافئین را قبل از تمرین خود مصرف کنید. اینگونه است که کافئین باعث ایجاد تفاوت میان یک تمرین فوق العاده و یک تمرین خوب می شود.

دلیل شماره ۲: افزایش قدرت

تحقیقات انجام شده بر روی کافئین نشان می دهند که مصرف یک دوز از کافئین باعث افزایش قدرت می شود و همچنین به نظر می رسد که مصرف یک دوز کافی خواهد بود. ۳۰۰ میلی گرم یا بیشتر از کافئین تقریبا برابر با مصرف ۳ فنجان قهوه است که به عنوان یک دوز در نظر گرفته شده و سیستم عصبی را تحریک می کند.

حالا در اینجا می گوییم که افزایش قدرت چگونه اتفاق می افتد: اعصابی که فیبرهای عضلانی را فعال می کنند ٬ هنگامی که به وسیله ی کافئین تحریک شدند فیبرهای عضلانی را با نیروی بیشتری فعال خواهند کرد. نیروی بیشتر مساوی با قدرت بیشتر بوده که به همین خاطر است که کافئین در طول جلسه ی تمرینی باعث افزایش قدرت می شود.

دلیل شماره ۳: توانایی بیشتر

کافئین به چندین روش باعث افزایش توانایی شما می شود. اول از همه اینکه کافئین باعث افزایش چربی سوزی در طول تمرین می گردد. هنگامی که شما با کافئین به انجام تمرین می پردازید چربی بیشتری خواهید سوزاند. این باعث بیشتر شدن گلیکوژن عضلات شده بدان معنا که در ادامه ی تمرین انرژی و زمانی که به حداکثر انرژی نیاز داشته باشید در دسترس شما خواهد بود.

راه دیگری که کافئین باعث بهبود توانایی شما می شود بالا بردن سطح نیتریک اسید است. بله صحیح می باشد و تحقیقات نشان می دهند که کافئین باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود. این کار موجب می شود  که جریان خون بیشتری روانه ی عضلات شود که در عوض باعث رسیدن اکسیژن بیشتر و مواد مغذی بیشتری شده که نتیجه ی آن بالا رفتن توانایی خواهد بود.

دلیل شماره ۴: دردهای عضلانی کمتر

چه باور داشته باشید چه باور نداشته باشید تحقیقات نشان می دهند که کافئین به شما کمک می کند که درد عضلانی کمتری داشته باشید. با درد عضلانی کمتر شما می توانید سخت تر تمرین کنید و احتمالا بتوانید چندین تکرار بیشتری داشته باشید در صورتی که درد عضلانی نداشته باشید. تکرارهای بیشتر برابر با کار بیشتر عضلات شما بوده و نتیجه ی آن نیز بهتر خواهد بود.

ارائه شده توسط تیم دوپامین
منبع: Bodybuilding

تنها با ذکر منبع راضی به کپی کردن مطالب سایت دوپامین فیت هستیم

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید