درمان دیابت
امتیاز این مطلب

خبر فوری!  یافته های جدید حاکی از پیدا شدن ترکیبی می باشد که می توان ژن هایی که باعث دیابت می شود را خاموش کرد.آیا این ترکیبات در قوطی های قرص پیدا شدند؟ خیر این ترکیبات در بشقاب شماست!

گندم کامل حاوی فیتونوترینت های ویژه ای می باشد که تمام ژن های مسئول دیابت را در ظرف چند هفته خاموش می کند.توضیح خواهم داد که چگونه متوجه شوید که به پیش دیابت یا دیابت دچار هستید. نیمی از تعداد 24 میلیونی افراد دیابتی از بیماری خود خبر ندارند و تقریبا 60 میلیون انسان از پیش دیابت خود خبر ندارند.

امروز با شما اطلاعات بیشتری در مورد پیشگیری و به عقب راندن دیابت و پیش دیابت در میان خواهم گذاشت و نان کامل تنها جواب نخواهد بود و راهنمایی های خوب بیشتری خواهم کرد.اما می خواهم تاکید کنم که تحقیقات جدیدی که باید تیتر اخبار باشند هیچگاه منتشر نمی شوند.آیا دارو های رایج برای درمان دیابت واقعا از حمله ی قلبی و مرگ پیشگیری می کند؟

قطعا پایین اوردن قند خون یک استراتژی موثر برای کاهش خطر مرگ و بیماری های قلبی می باشد.به نظر آشکار است که اگر دیابت بیماری با قند خون بالا می باشد پس کاهش قند خون می تواند سودمند باشد.هرچند که افزایش قند فقط یک نشانه است نه یک عامل مشکل. مشکل اصلی افزایش انسولین چک نشده در طی دهه ها به واسطه ی کربوهیدرات های تصفیه شده، سبک زندگی بدون تحرک و سموم محیطی می باشد.

اکثر تجویز دارو ها و انسولین درمانی به منظور پایین آوردن قند خون از طریق افزایش انسولین می باشد.در طی آزمایش بر روی بیش از ده هزار بیمار نتیجه ی برعکس داد.

در گروه پایین آوردن گلوکز با شدت حمله ی قلبی کم نبود و اکثر بیماران فوت کردند.با وجود شواهدی که این سبک زندگی بسیار بهتر از تجویز دارو می باشد ولی هنوز سالانه 174 میلیون دلار صرف درمان دیابت به این شیوه می شود.همچنین به دنبال جراحی کنارگذر شریانی و آنژیوپلاستی می رویم در صورتی که شواهد حاکی از آن است که نسبت به تجویز دارو این روش هم باعث کاهش مرگ یا حمله ی قلبی نمی شود.

به صورتی غذا بخورید که قند خون شما متعادل شود استرس و عصبانیت خود را کاهش دهید کبد خود را پاکسازی کنید چرا که کلید پیشگیری و به عقب راندن حساسیت انسولین و دیابت است.این سبک خوردن بر پایه ی غذاهایی است که فیبر بالا دارند که میوه های رنگارنگ و سبزیجات سرشار از آن است و در شکر و آرد کم است.در این روش خوردن که شامل غذاهای ضد التهاب، آنتی اکسیدان و پاکسازی کننده اشاره کرد.برای این موارد می توان از امگا 3، روغن زیتون ، سویا ، لوبیا ، آجیل و دانه ها نام برد.

تمامی این خوراکها به پیشگیری و عقب راندن دیابت و حساسیت انسولین کمک می کند. این روش از غذا خوردن باعث روشن شدن ژن های صحیح ، ارتقا سوخت و ساز سالم و پیشگیری از پا به سن گذاشتن و بیماری های مرتبط به پیری مانند دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند.

زمان وعده های غذایی

برای صبحانه هر روز پروتئین بخورید مانند شیک سویا ، امگا 3 و کره ی بادام زمینی.هر چهار ساعت برای نرمال نگه داشتن سطح انسولین و گلوکز چیزی بخورید.یک خوراک پروتئینی مختصر مانند بادام در صبح و عصر بخورید.آخرین وعده ی غذایی خود را 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به رخت خواب بخورید.اگر میان وعده ی کوچک را در ابتدای روز بخورید خیلی گرسنه نخواهید شد.

ترکیب وعده ها

کنترل کردن شاخص گلایسمیک وعده های غذایی بسیار مهم می باشد.می توانید این کار را با ترکیب به مقدار برابر پروتئین چربی و کربوهیدرات هایی از سبزیجات ، بنشن ، آجیل ها ، دانه ها ومیوه در هر وعده یا میان وعده اشاره کرد.این بسیار مهم است که از خوردن کربوهیدرات های زود جذب به تنهایی خود داری کنید به این دلیل که باعث افزایش قند خون و سطح می شود.دو مشت پر مغز بادام تو یک پاکت که همراه ما باشد یک میان وعده ی فوری است که می تونین به همراه یک تکه میوه میل کنید.به خاطر داشته باشید که غذای واقعی بهترین است.

این مطلب را هم بخوانید  10 بدنساز با بدن های غیر عادی

چی بخوریم

از محصولات ارگانیک و حیوانی هرکجا که امکان پذیر بود استفاده کنید.پروتئین با کیفیت مانند ماهی به ویژه ماهی هایی مانند سالمون ، سمور ، هالیبوت ، شاه ماهی ، ساردین و حلزون صدف دار استفاده کنید.ماهی آب سرد مانند سالمون سمور و هالیبوت حاوی مزایای بسیاری از اسید های چرب و روغن امگا 3 که التهاب را کاهش می دهد.ماهی های کوچک تر سالمون سمور و هالیبوت آلاسکا را انتخاب کنید که سموم کمتری در آنها موجود است.کنسرو سالمون وحشی یک وعده ی غذایی فوری می باشد.هفته ای 8 عدد تخم مرغ حاوی امگا 3 مصرف کنید.

وعده های غذایی با حبوبات دارای شاخص گلایسمیک پایین مانند عدس نخود سویا درست کنید.این غذاها سرعت ورود قند به خون را کم می کنند که به جلوگیری از افزایش انسولین که منجر به چاقی فشار خون و بیماری های قلبی می شود کمک می کند.مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه به همراه فیتوتوترینت مانند کاروتنوئید ها فلاونوئید ها پلی فنول مصرف کنید که با پایین آوردن میزان تمام مشکلات از جمله چاقی و بیماری های مربوط به کهن سالی در ارتباط است.

سبزیجات بیشتری که دارای گلایسمیک پایین هستند مانند مارچوبه بروکلی کلم پیچ اسفناج کلم و کلم بروکسل مصرف کنید.انواع توت ها گیلاس هلو آلو ریواس گلابی و سیب میوه های مطلوب هستند.طالبی و دیگر خربزه انگور و کیوی مناسب هستند هرچند که داری قند بیشتری می باشند.شما می توانید از توت های فریزی شده ارگانیک در شیک پروتئینی خود استفاده کنید.

بر روی غذاهای ضد التهاب مانند ماهی های وحشی و دیگر منابع امگا 3 توت قرمز و بنفش که سرشار از پلی فنول می باشد سیب زمینی شیرین نارنجی و آجیل تمرکز کنید.غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد مانند سبزیجات زرد و نارنجی سبزیجات دارای برگ سبز تیره مانند کلم و اسفناج آنتوسیانیدن ها مانند توت انگور چغندر انگور بنفش تمشک آبی سیاه گیله کران بری و گیلاس مصرف کنید.در حقیقت آنتی اکسیدان ها در میوه های رنگارنگ و سبزیجات موجود است.

در رژیم غذایی خود غذا های پاکسازی کننده مانند سبزیجاتی چون کلم بروکلی کلم پیچ کلم برگ کلم بروکسل گل کلم بادام کلم چینی چای سبز تره قاصدک سبز کنگر فرنگی سیر مرکبات انار و حتی کاکائو بگنجانید.غذاهای خود را با ادویه جاتی مانند رزماری زنجبیل و زردچوبه درست کنید که آتنی اکسیدان های بسیار قوی ضد التهاب و پاکسازی کننده می باشند.

از مصرف بی رویه ی گوشت خود داری کنید.در صورت امکان از گوشت بدون چربی  یا محصولات حیوانی ارگانیک استفاده کنید.مانند تخم مرغ،گوشت مرغ و شتر مرغ استفاده کنید.سیر و پیاز حاوی آنتی اکسیدان ها افزایش دهنده ی پاکسازی فعالیت به عنوان ضد التهاب و کمک کننده به پایین آوردن فشار خون و کلسترول می باشند.

رژیم حاوی فیبر بالا کمک بیشتری به ثابت کردن قند خون به وسیله ی آهسته کردن جذب کربوهیدرات می کند و همچنین کم شدن سرعت جذب می شود.سعی کنید به صورت آهسته مقدار فیبر خود را به 30 تا 50 گرم افزایش دهید وغالبا از فیبر حل شدنی یا چسبناک مانند حبوبات آجیل ها دانه ها سبزیجات و میوه استفاده کنید که سرعت جذب قند در روده را کند می کند.

این مطلب را هم بخوانید  بهترین و بدترین غذاها برای پوست

از روغن زیتون ناب که حاوی ضد التهاب و آنتی اکسیدان است به عنوان روغن اصلی خود استفاده کنید.محصولات سویا مانند شیر سویا لوبیای سویا خمیر سویا سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پایین اورنده ی کلسترول و اصلاح انسولین و متابولیسم قند خون می شود.دریافت آجیل و دانه ها مانند گردو بادام فندق کدو تنبل و تخم کتان را افزایش دهید.و بله شکلات نیز سالم است منتها از تلخ ترین آن را انتخاب کرده و روزانه دو تا سه انس مصرف کنید.

مصرف این غذا ها را کاهش دهید

غذاهای فراوری شده و هله هوله

غذاهای حاوی آرد سفید و شکر مانند نان کرن فلکس گندمک و گرانولای شیرین پاستای مبنی بر آرد شیرینی و کلوچه

تمام غذاهای حاوی شربت ذرت یا فروکتوز بالا

شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام و سوربیتول و کافئین

نشاسته سبزیجات پخته شده با گلایسمیک بالا مانند سیب زمینی و ذرت سبزیجات ریشه دار مانند شلغم تره فرنگی

آبمیوه های فراوری شده که اغلب قند زیادی به آنها اضافه شده و به جای آن خودتان آبمیوه ی طبیعی هویج کرفس چغندر یا ترکیب دیگر میوه و سبزیجات درست کنید.

کنسرو های فراوری شده ی سبزیجات که حاوی سدیم بالا هستند.

غذاهایی که حاوی روغن هیدروژنه شده مانند چیپس کیک پیراشکی شکلات کوکی و پنیر های فراوری شده می باشد

روغن های فراوری شده مانند ذرت گلرنگ آفتاب گردان بادام زمینی و کلزا

گوشت قرمز و همچنین اعضای حیوان مانند دل جیگر

ماهی آب شیرین و رودخانه که حاوی جیوه و دیگر آلاینده های غیر قابل قبول می باشد مانند اره ماهی ماهی تن و کوسه

مصرف هفته ای نهایت 3 لیوان شراب قرمز

شیر سویای بدون گلوتن شیر بادام یا محصولات شیر فندق

ورزش کردن برای بهتر کردن حساسیت به انسولین بسیار مهم و حیاتی است  و به کاهش چربی عمده ی بدن و افزایش متابولیسم قند کمک می کند.ورزش منظم به پیشگیری از دیابت عواقب بعدی آن و حتی به عقب راندن آن کمک می کند.

ایده ال است که روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنید.پیاده روی بعد از شام یک راه قدرتمند برای کاهش قند خون است.

ورزش شدید و ثابت اغلب مقاومت شدید انسولین یا دیابت را به عقب می راند.انجام ایروبیک به طور ثابت 60 دقیقه و 5 الی 6 روز در هفته برای تحت کنترل گرفتن ایروبیک ضروری است.اگر می خواهید 70 تا 85 درصد ضربان خود را فعالیت کنید باید عدد 220 را از سن خود کم کرده و عدد به دست آمده را در .70 تا 0.85 ضرب کنید.

انجام ورزش اینتروال به بهتر کردن متابولیسم و عملکرد میتوکندریال کمک می کند.این به افزایش کارایی سوزاندن چربی کمک می کند بنابراین شما کالری و انرژی بیشتری سوزانده و مصرف می کنید در طول مدتی که ورزش نمی کنید.

تمرینات قدرتی به نگهداری و حفظ عضلات کمک می کند که همچنین می تواند به قند خون کل بدن و متابولیسم انرژی کمک کند

مکمل هایی که به عقب راندن دیابت کمک می کند

مکمل های تغذیه بسیار تاثیر گذار در دیابت نوع دو و حساسیت انسولین می باشد.

مولتی ویتامین و مواد معدنی

کلسیم منیزیم و ویتامین دی

روغن ماهی 1000 تا 4000 میلی گرم روزانه به حساسیت انسولین پایین آوردن کلسترول و کاهش التهاب کمک می کند.

منیزیم اضافه 200 ا 600 میلی گرم روزانه به متابولیسم گلوکز و کمبود آن در بیماران دیابتی کمک می کند.

این مطلب را هم بخوانید  9کار ممنوعه هنگام تمرین عضلات شکم

کرم 500 تا 1000 میکروگرم روزانه بسیار مهم برای سوخت و ساز درست قند

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین سی و ای برای کاهش و متعادل کردن قند خون بسیار مهم می باشد.

ویتامین ب کمپلکس بسیار مهم و بخش بسیار مهمی از یک مولتی ویتامین خوب می باشد.ویتامین ب 6 اضافه 50 تا 150 میلی گرم روزانه و ب 12 1000 تا 3000 میکروگرم روزانه بسیار مفید برای مراقبت از در برابر صدمات عصبی دیابتی می باشد.

بیوتین 2000 تا 4000 میکروگرم روزانه سطح حساسیت به انسولین را افزایش می دهد

من همچنین افراد را به مصرف الفا لیپوئیک اسید 300 میلی گرم دوبار در روز تشویق می کنم چرا که یک انتی اکسیدان قدرتمند که می تواند قند خون را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد.همچنین می تواند به کاهش ضدمات عصبی و نوروپاتیک کمک کند.

روغن پامچال 500 تا 1000 میلی گرم دوبار در روز بر کمبود های رایج در دیابت کمک می کند

افراد رو به استفاده از دارچین به عنوان یک مکمل تشویق می کنم .مصرف 500 میلی گرم یک یا دوبار در روز را برای کنترل قند خون توصیه می کنم.

دیگر دارو های گیاهی و مکمل ها که می تواند مفید باشد از جمله چای سبز،جینسینگ،خیار چنبر تلخ،پیاز و سیر نیز می تواند مفید واقع شود.همچنین شنبلیله می تواند برای بهتر شدن قند خون استفاده شود هرچند که باید مقدار مصرفی زیاد باشد.

برگ موز (درختچه ی توری ملکه ) گیاه موثری است.24 گرم دوبار در روز

مصرف فیبر کون نیاک مانند پی جی ایکس 4 کپسول ده دقیقه قبل از وعده ی غذایی به همراه یک لیوان اب را توصیه می کنم.این به کاهش قند خون بعد از وعده ی غذا کمک می کند و در بلند مدت قند خون  تحت کنترل در می اید وکلسترول و اشتها کاهش می یابد.

دیابت خود را با کنترل استرس خود کنترل کنید

استرس نقش چشمگیری در عدم توازن قند خون بازی می کند. بر انگیزاننده ی پایداری انسولین افزایش وزن در میانه ی بدن افزایش التهاب و در نهایت باعث دیابت می شود.پس ضروری است که این تمرین ها ریلکسیشن مانند یوگا،مدیتیشن،ریلکسیشن تدریجی عضلات،تصویر سازی ذهنی،دوش آب گرم،ماساژ،هیپنوتیزم و حتی عشق وعلاقه.زنده ماندن شما بستگی به اینها دارد.

اگر ضروری است از دارو استفاده کنید

تعدادی از دارو ها ممکن است برای دیابت مفید باشد.کلاس های دارویی متفاوتی موجود است که هر کدام تاثیر خود را دارند.گاهی اوقات نیز ترکیب آنها موثر است.

 

انسولین آخرین چاره بعد از تمام اندازه گیری ها که رد شدند و منجر به افزایش وزن کلسترول و فشار خون شدند می باشد.بسیاری از بیماران قادر به نادیده گرفتن انسولین می باشند اگر آنها پیش دستی می کردند و زود تر از متد های دیگر امتحان می کردند که لیست کردم.

دیابت و ماده ی متشکله اش حساسیت انسولین تهدید اصلی سلامتی ما در قرن 21 را بزرگ جلوه می دهند که از هر 3 بچه 1 بچه را تحت تاثیر قرار داده است و عدم بلوغ 1 از 2 بچه شده است.این عواقب تراژیک غذاهای محیط زیست سمی ما در معرض استرس شدید بودن سبک زندگی بدون تحرک و سم های محیط زیستی می باشدد.

هرچند که این مشکلات کاملا قابل پیشگیری می باشد و برگشت پذیر می باشد با تغییر سبک زندگی مکمل ها ورزش و کنترل استرس.

دیابت بزرگترین اپیدمی سلامتی که به وسیله ی چاقی همه گیر برانگیزاننده می باشد اما تمام دارو های ما به درمان دیابت تلاش می کنند اما تمام نگاه ها به داروها و انسولین است که یک رویکرد اشتباه می باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید