به مشاوره نیاز دارید؟

۰۲۱۹۱۶۹۰۵۹۸

بارفیکس دست باز

بارفیکس دست باز

آنچه در این مطلب خواهید خواند

5/5 - (1 امتیاز)

نحوه انجام حرکت بارفیکس دست باز

  1. دست های خود را به میله بارفیکس بگیرید و ۱۵ سانتی متر بیشتر از عرض شانه دست های خود را باز کنید.
  2. کمر خود را بالا بکشید تا زمانی که چانه شما میله بارفیکس را  لمس کند.
  3. به آهستگی کمر خود را پایین بیاورید تا به نقطه شروع بازگردید.

عضلات درگیر در بارفیکس دست باز

عضلات اصلی: بخش خارجی عضله پشتی بزرگ

دیگر عضلات: عضله دلتوئید خلفی،٬ بخش پایینی عضله ذوزنقه ای، عضله لوزی شکل بزرگ، عضله لوزی شکل کوچک

بارفیکس دست باز

نکات آناتومیکی در بارفیکس دست باز

مقاومت: حرکت بارفیکس دست باز از استثناهای می باشد که مقاومت در انجام حرکت توسط خود بدن صورت می گیرد. مقاومت را می توان با اضافه کردن این کمربند وزنه ای به خود افزایش دهید اما مشخص است که نمی توان از وزن بدن برای کاهش مقاومت کم کرد.

فاصله دست ها: هر چه فاصله دست ‌ها بیشتر شود تمرکز بر روی بخش خارجی عضله پشتی بزرگ یعنی قسمت زیر بغل بیشتر می شود. این بخش از عضله باعث پهن تر شدن پشت شما می شود.

نحوه گرفتن دست ها: اگر دست ها به صورتی گرفته شود که چرخش دست رو به خارج باشد در این حرکت بهترین عملکرد را خواهید داشت.در صورتی که مچ دست ها به طرف بدن باشد ممکن است برای حرکت بارفیکس با دست جمع استفاده شود.در حالتی که دست ها به صورت طبیعی گرفته شود برای انجام این حرکت نیاز به تجهیزات داریم (شکل های دیگر انجام حرکت بارفیکس دست باز را مشاهده کنید)

مسیر حرکتی: به این خاطر که در انجام حرکت بارفیکس دست باز و به صورت عمودی حرکت می کند، در بارفیکس دست باز از کشش عضلات شانه استفاده می شود و بنابراین تمایل به درگیری بخش بیرونی عضله پشتی بزرگ بیشتر می‌شود.

دامنه حرکتی: برای به حداکثر رساندن دامنه حرکتی در ابتدای حرکت عضله پشتی بزرگ را کشش دهید و در بخش بالای حرکت عضله پشتی بزرگ را به یکدیگر فشار دهید.

وضعیت قرار گرفتن بدن: قلاب کردن و خم کردن زانوها تاب خوردن در هنگام انجام حرکت را به حداقل می رساند.

شکل دیگر انجام حرکت بارفیکس دست باز

بارفیکس دست جمع دست برعکس

گرفتن میله ها به صورتی که چرخش دست رو به بالا باشد باعث انجام آسان تر حرکت خواهد شد و تأکید بر باز شدن کتف ها خواهد بود تا نزدیک شدن شان به یکدیگر.هرچه فاصله دست ها کمتر شود بخش پایین و داخل عضله پشتی بزرگ را مورد هدف قرار می‌ دهد.گرفتن مچ ها به صورت برعکس باعث درگیری بیشتر عضله سه سر بازو و اضافه شدن قدرت بیشتر میشود.

حرکت بارفیکس با استفاده از میله زاویه دار

میله زاویه دار به برخی از دستگاه های بدنسازی اضافه شده است که باعث می شود حین انجام حرکت کف دستها رو به یکدیگر باشد. این مدل از گرفتن دست روشی بین چرخش دست رو به داخل و چرخش دست رو به جلو می باشد. در حالی که اگر فاصله دستان در انجام این حرکت زیاد باشد بخش خارجی عضله پشتی بزرگ درگیر شده٬ اگر فاصله دست ها به یکدیگر کم باشد برای تفکیک بخش داخلی عضله پشتی بزرگ استفاده می شود و اگر دستان به حالت طبیعی باشد بخش مرکزی عضله مورد هدف قرار گرفته می شود.

انجام حرکت بارفیکس دست باز پشت گردن

بالا رفتن از بارفیکس در حالی که میله بارفیکس پشت گردن شما را لمس کند زیاد مورد تایید نمی باشد زیرا که ممکن است باعث آسیب دیدگی مفصل شانه شود.

آیا می خواهید نفر بعدی باشید؟

افراد بسیار زیادی با خواندن کتاب های ما توانسته اند بهترین و دلخواه ترین بدن خود را بسازند. آیا آماده هستید که شروع کنید و بدنی ایده آل داشته باشید؟

اگر می خواهید که قدم به قدم بدانید چگونه سریع تر از چیزی که فکر می کنید بدنی قوی، بدون چربی و عضلانی داشته باشید پس شاید بخواهید که نگاهی به پرفروش‌ ترین کتاب‌ های ما بیندازید.

در اینجا مقدار کمی از کتاب را برای شما افشا می‌ کنیم تا بدانید چه چیزی یاد می گیرید:

۷ تا از بزرگ ترین شایعه های عضله سازی و اشتباه که باعث می شود شما عضلات کوچک و ضعیف باقی بمانند و احساس ناامیدی داشته باشید.
تهیه کردن برنامه غذایی که به شما امکان می‌ دهد تا به آسانی عضله سازی، چربی سوزی و سلامتی را با خوردن غذاهایی که دوست دارید تجربه کنید.
۵ تا از بزرگ ترین افسانه های چربی سوزی و اشتباه که باعث می شود خانم ها اضافه وزن خود را حفظ کنند و دچار ناامیدی و سردرگمی شوند.
سیستم تمرینی که باعث می شود حداکثر نتایج را با تلاش خود به دست آورید و نیازی نیست که بیشتر از ۳ تا ۶ ساعت در هفته وقت خود را در باشگاه بگذرانید و همچنین انرژی بالاتری داشته باشید.
در پایان می توان گفت که شما قادر خواهید بود که به یک بدن هالیوودی دست پیدا کنید. در این مسیر نیازی نیست تا ساعت های زیادی در باشگاه باشید، گرسنگی بکشید و تمرینات طاقت فرسای هوازی انجام دهید.

کتاب های ما راه درست را به شما نشان می دهند تا بتوانید بدن خود را بسازید و به آن افتخار کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم