نحوه انجام حرکت جلو بازو دمبل تک دست لاری

  1. پشت نیمت بنشینید ٬ دمبل را در دست بگیرید و بازوی خود را بر روی نیمکت شیبدار قرار دهید.
  2. به وسیله خم کردن آرنج دمبل را به طرف شانه خود بالا بیاورید.
  3. در انتها دمبل را به وضعیت شروع بازگردید.

عضلات درگیر در انجام حرکت جلو بازو دمبل تک دست لاری

عضلات اصلی: عضله دو سر بازویی

دیگر عضلات: عضله بازویی٬ عضله بازویی زند بالایی٬ عضلات ساعد (عضله ی خم کننده ی مچ به زند بالایی و عضله عمقی خم کننده ی انگشتان دست)

جلو بازو لاری تک دست

نکات آناتومیکی در انجام حرکت جلو بازو دمبل تک دست لاری

مقاومت: انجام حرکت جلو بازو لاری با دمبل به صورت تک دست باعث بهبود تمرکز و تفکیک عضله می شود.

نحوه قرار گرفتن دست ها: گرفتن دستان به صورتی که کف دست به سمت بالا باشد باعث به حداکثر رسیدن انقباض عضله دوسر بازویی می شود.

مسیر حرکتی: با تکیه دادن بازوها به نیمکت شیبدار٬ مقاومت در شروع حرکت حداکثر خواهد بود٬ بنابراین بخش پایینی عضله دوسر بازویی در نزدیک آرنج مورد هدف قرار می گیرد.

دامنه حرکتی: تکیه دادن بازو به نیمکت شیب دار از حرکت شانه جلوگیری می کند و باعث می شود که عضله دوسر بازویی درگیری کامل داشته باشد. برای حفظ فشار بر روی عضله دوسر بازویی چند درجه قبل از باز شدن کامل دست ها در پایین آوردن میله٬ حرکت را متوقف کنید و تکرار بعدی را انجام دهید.

وضعیت قرار گرفتن بدن: ارتفاع صندلی را طوری تنظیم کنید که گودی زیر بغل به راحتی روی لبه نیمکت قرار گیرد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید