به مشاوره نیاز دارید؟

۰۲۱۹۱۶۹۰۵۹۸

فلای برعکس

فلای برعکس

آنچه در این مطلب خواهید خواند

3.7/5 - (3 امتیاز)

نحوه انجام حرکت فلای برعکس

  1. رو به دستگاه بایستید به صورتی که قفسه سینه شما در به تکیه گاه صندلی بچسبد. دستگیره ها را مستقیماً در جلوی بدن خود بگیرید به صورتی که بازوها در سطح شانه باز شود.
  2. دستگیره ها را تا جایی که ممکن است به عقب بکشید، آرنج ها و بازوهای شما باید موازی با سطح زمین باشد.
  3. دستگیره ها را به نقطه آغازین برگردانید تا مستقیم جلوی شما قرار گیرد.

عضلات درگیر در انجام حرکت سرشانه فلای برعکس

عضلات اصلی: دلتوئید خلفی

عضلات دیگر: عضله ذوزنقه ای٬ عضله لوزی بزرگ٬ دلتوئید جانبی، تحت خاری، گرد کوچک، گرده بزرگ

سرشانه فلای برعکس

نکات آناتومیکی در انجام حرکت سرشانه فلای بک

مقاومت: مانند دیگر دستگاه های سیم کش٬ دستگاه فلای نیست مقاومت یکسانی در سرتاسر حرکت ایجاد می‌کند.همچنین دستگاه فلای چندین تکنیک برای گرفتن دست ها٬ مسیر حرکتی و دامنه حرکتی برای تفکیک عضله دلتوئید خلفی در اختیار شما قرار می دهد.

نحوه گرفتن دست ها: عکس دستگاه های فلای مدل های مختلفی از دستگیره دارند: یک جفت افقی و یک جفت عمودی.طرز گرفتن دستگیره ها زاویه چرخش مفصل شانه تاثیر می گذارد.گرفتن دستگیره های افقی به صورتی که کف دست ها رو به پایین باشد بهترین روش برای تفکیک عضله دلتوئید خلفی می باشد زیرا در این حالت شانه به داخل می چرخد. استفاده از دستگیره های عمودی در حالت طبیعی(انگشت شست رو به بالا باشد)باعث درگیری عضله دلتوئید جانبی می‌شود زیرا که چرخش شانه به سمت بیرون است.

مسیر حرکتی: تغییر مسیر حرکتی دستها  باعث تمرکز بر روی عضلات می شود. عضله دلتوئید خلفی در زمانیکه دستگیره ها هم سطح یا پایین‌تر از سطح شانه و همچنین موازی با سطح زمین باشد دارای بهترین عملکرد خواهد بود. اگر دستگیره ها بالاتر از سطح شانه باشد(یا در حالتی که شما پایین نشسته باشید) عضله ذوزنقه‌ای سهم عمده‌ ای در انجام این حرکت خواهد داشت.

دامنه حرکتی: شما می توانید با انجام این حرکت به صورت یک دست دامنه حرکتی خود را افزایش دهید.

شکل دیگر انجام تمرین سرشانه فلای

انجام حرکت سرشانه دستگاه فلای تک دست

انجام این حرکت با یک دست همکاری نسبی عضلات منقبض کننده و ذوزنقه ای را کاهش می دهد که باعث تفکیک بهتر از عضله دلتوئید خلفی می شود.همچنین شما می توانید با تغییر وضعیت نشستن بر روی صندلی دامنه حرکتی خود را بهبود بخشید.به پهلو بنشینید طوری که یک شانه شما به داخل پشتی تکیه داده شود سپس با استفاده از دست بیرونی این حرکت را انجام دهید.با انجام این کار شما قادر خواهید بود که تمرین را در دامنه حرکت بیشتری فراتر از شانه مخالف انجام دهید.این حرکت موجب کشش بیشتر عضله دلتوئید و افزایش دامنه حرکتی تا بیش از یک سوم می شود.

آیا می خواهید نفر بعدی باشید؟

افراد بسیار زیادی با خواندن کتاب های ما توانسته اند بهترین و دلخواه ترین بدن خود را بسازند. آیا آماده هستید که شروع کنید و بدنی ایده آل داشته باشید؟

اگر می خواهید که قدم به قدم بدانید چگونه سریع تر از چیزی که فکر می کنید بدنی قوی، بدون چربی و عضلانی داشته باشید پس شاید بخواهید که نگاهی به پرفروش‌ ترین کتاب‌ های ما بیندازید.

در اینجا مقدار کمی از کتاب را برای شما افشا می‌ کنیم تا بدانید چه چیزی یاد می گیرید:

۷ تا از بزرگ ترین شایعه های عضله سازی و اشتباه که باعث می شود شما عضلات کوچک و ضعیف باقی بمانند و احساس ناامیدی داشته باشید.
تهیه کردن برنامه غذایی که به شما امکان می‌ دهد تا به آسانی عضله سازی، چربی سوزی و سلامتی را با خوردن غذاهایی که دوست دارید تجربه کنید.
۵ تا از بزرگ ترین افسانه های چربی سوزی و اشتباه که باعث می شود خانم ها اضافه وزن خود را حفظ کنند و دچار ناامیدی و سردرگمی شوند.
سیستم تمرینی که باعث می شود حداکثر نتایج را با تلاش خود به دست آورید و نیازی نیست که بیشتر از ۳ تا ۶ ساعت در هفته وقت خود را در باشگاه بگذرانید و همچنین انرژی بالاتری داشته باشید.
در پایان می توان گفت که شما قادر خواهید بود که به یک بدن هالیوودی دست پیدا کنید. در این مسیر نیازی نیست تا ساعت های زیادی در باشگاه باشید، گرسنگی بکشید و تمرینات طاقت فرسای هوازی انجام دهید.

کتاب های ما راه درست را به شما نشان می دهند تا بتوانید بدن خود را بسازید و به آن افتخار کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم