جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عاقبت عجیب برندگان مسابقه ی کاهش وزن

عاقبت عجیب برندگان مسابقه ی کاهش وزن

آنچه در این مطلب خواهید خواند

5/5 - (4 امتیاز)

علم چربی

بعد از برنامه ی تلویونی «لاغر شو»، بدن های شان برای زیاد شدن دوباره ی وزن شان جنگید

شرکت کننده ها در طول فصل 8 ده ها کیلو وزن کم کردند، امّا وزن شان دوباره اضافه شد. بررسی تلاش های آن ها به توضیح این مطلب کمک می کندکه چرا افراد زیادی موفّق نمی شوند وزنی که کم کرده اند را به همان اندازه نگه دارند.

 

«دنی کیهیل»، حین خدمت اش در یک کلیسا در نزدیکی شهر تولسای ایالت اوکلاهاما، در برنامه ی تلویزیونی «لاغر شو»، که از شبکه یNBC پخش می شد، با کم کردن 108 کیلوگرم برنده ی مسابقه شد. بعد از مسابقه بیش از 45 کیلو اضافه کرده است

نوشته ی جیانا کولاتا

دنی کیهیل در حالی که کمی گیج شده بود زیری بارانی از کاغذ رنگی و شیرینی ایستاده بود، تماشاچیان فریاد می زدند و خانواده اش روی صحنه به سمت اش می دویدند. او برنده ی فصل هشتم یک برنامه ی تلویزیونیِ شبکه ی NBC شده بود؛ «لاغر شو»؛ او بیشتر از هر کس دیگری در این مسابقه وزن کم کرده بود- مقدار حیرت آور 108 کیلوگرم در هفت ماه.

وقتی که عصر روز 8 دسامبر 2009 جلوی همه روی ترازو رفت، 86 کیلو بود. او از 195 کیلو به این وزن رسیده بود. یک تی شرت و یک شورت که تا روی زانویش بود پوشیده بود؛ لاغر، با بدن ورزشکاری و به خوش قیافگی یک مدل بود.

گفت: «زندگیم بهم برگشت. حس می کنم یک میلیون دلار برنده شدم.»

آقای کیهیل مسابقه را که در هالیوود برگزار می شد ترک کرد و مستقیم به نیویورک پرواز کرد تا شروع به سفر برای شرکت در برنامه های تلویزیونی، گپ زدن با جی لِنو، رجیس فیلبین و جوی بِهار کند. چون از طرفدارهایش در سراسر دنیا شنیده بود که محبوبیت اش هیچ حد و مرزی ندارد.

امّا در سال های بعد از آن، آرام آرام بیش از 45 کیلو به وزن اش اضافه شد. در حقیقت، بیشتر 16 نفر شرکت کننده ی آن فصل اگر چه نه تمام وزنی را که به سختی کم کرده بودند، ولی بخش زیادی از آن را دوباره اضافه کردند. بعضی از آن ها الان سنگین تر از قبل هم شده اند.

با این حال تجربه های آن ها، اگر چه برای خود آن ها یک شکست است، امّا هدیه ای به علم بوده است. یک تحقیق بر روی شرکت کنندگان در فصل 8 مسابقه به یافته های شگفت آور جدیدی درباره ی فیزیولوژی چاقی منجر شد که به توضیح این مسأله کمک می کند که چرا افراد زیادی در حال تلاش و تقلّای بی حاصل برای حفظ وزنی که کم کرده اند هستند.

«کوین هال»، پژوهشگر در مرکز تحقیقات فدرال، قصد داشت که شرکت کنندگان در برنامه ی «لاغر شو» را به مدّت شش سال بعد از شب پایانی مسابقه دنبال کند. هدف اوّل پروژه، فهمیدن این مطلب بود که شش سال بعد از اینکه آن ها مقادیر زیادی از وزن شان را با رژیم و تمرین بدنی شدید کم کرده بودند چه اتفاقی برای آن ها خواهد افتاد.

«من قربانی نمی شم. قبلاً هم باهاش سر و کار داشته ام»

دنی کیهیل

46 ساله، سخنران، نویسنده، زمین شناس و موسیقی دان، اهل بروکن ارو، ایالت اوکلاهاما

وزن:

قبل از مسابقه، 195 کیلوگرم؛ فینال مسابقه، 86 کیلوگرم؛ در حال حاضر، 133 کیلوگرم

میزان متابولیزم پایه:

در حال حاضر از میزان مورد انتظار از یک مرد در اندازه ی او در روز 800 کالری کمتر می سوزاند

[porto_buttons btn_title=”خواندن رایگان با خرید اشتراک” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fdopaminefit.irr%2Fsubscription%2F|title:%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9″ btn_align=”porto-btn-center” btn_title_color=”#ffffff” btn_bg_color=”#e30143″ css_adv_btn=”.vc_custom_1620108776313{border-radius: 5px !important;}” btn_font_size=”20px”]

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم