جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۶ دلیل که عضلات شکم شما دیده نمی شوند

۶ دلیل که عضلات شکم شما دیده نمی شوند

آنچه در این مطلب خواهید خواند

5/5 - (2 امتیاز)

آیا ساعت‌های بسیار زیادی را در باشگاه به تمرین شکم می‌پردازید اما نتیجه را مشاهده نمی‌کنید؟ شاید شما یکی از این اشتباهات را انجام می‌دهید. در اینجا ۶ دلیل رایج که باعث می‌‌شود از حالات شکم شش تکه ی شما دیده نشود را آورده‌ایم.

در یونان و روم باستان شکم شش تکه مشهود یکی از نشانه‌های سلامتی، قدرت و فیزیک بدنی سالم بود. مجسمه های زئوس، پوزیدون و هراکلس که از خدایان یونانی می‌باشند دارای شکم شش تکه کاملی هستند.

در فرهنگ اینترنت امروزه داشتن نیم تنه فوق‌العاده شاید چیز خارق‌العاده به نظر نرسد اما هنوز هم شکم شش تکه یک سمبل می‌باشد. با اینکه داشتن شکم شش تیکه بسیار شگفت‌انگیز است اما ساختن آن کار آسانی نیست. اگر شما بعد از هر جلسه تمرینی خود به تمرین دراز نشست می‌‌پردازید و نتیجه را مشاهده نمی‌کنید احتمالاً یک یا بیشتر از اشتباهات که در ادامه مطلب را آمده‌اند را مرتکب می‌شوید. در اینجا ۶ دلیلی که باعث می‌شود شکم شش تکه را مشاهده نکنید را آورده‌ایم.

۱. چربی بدنی شما بسیار زیاد است که باعث می شود عضلات شکم دیده نشوند

داشتن عضلات شکم قوی مهم ترین بخش نمایان شدن شکم شش تکه نمی باشد بلکه دلیل اصلی آن پایین بودن چربی بدن است. اگر شما چربی زیر پوستی بسیار زیادی در ناحیه شکم دارید پست مهم نیست که چندین ساعت به انجام تمرین دراز نشست یا لگ رایز بپردازید زیرا که قادر نخواهید بود شکم شش تکه را ببینید.

موثرترین اقدام در مسیر داشتن شکم شش تکه استفاده از یک رژیم صحیح است. هنگامی که صحبت از عضلات شکم می شود تنها انجام تمرین شکم باعث می‌ شود تا از هدف خود دور شوید. شما نیاز به یک برنامه غذایی هوشمندانه برای کم کردن درصد چربی بدن و نمایان شدن عضلات شکم خود دارید در غیر این صورت تمام تلاش های سنگین شما در باشگاه بدون اثر خواهد بود. به همین خاطر باید بسیاری از غذاهای ناسالم را کنار بگذارید و انتخاب ‌های سالم ‌تری داشته باشید.

۲. تمرینات شکم شش ماه متنوع نیستند

افراد بسیار زیادی عضلات شکم خود را به عنوان یک جعبه‌های کوچکی در وسط میان تنه خود می‌‌بینند اما در واقع سیستم عضلات بسیار پیچیده تر است. عضلات شکمی شما از ماهیچه‌های راست شکمی (عضلات شش تکه)، عضلات مورب داخلی و خارجی تشکیل شده است که در کنار عضلات راست شکمی فعالیت می‌کنند. همچنین من تمایل دارم که عضلات دندانه‌ای پیشین را هم اضافه کنم زیرا که اگر شما بتوانید این عضلات را در بالای قفسه سینه خود ببینید شبیه یک بدنساز به نظر خواهید رسید.

این عضلات به خم شدن، کش آمدن و چرخیدن کمک می‌کند. از همه مهم تر اینکه این عضلات گفته شده به میان تنه شما کمک می‌کند تا در برابر خم شدن، کشیدگی و همچینین چرخش ثابت باقی بمانید. اگر شما تنها با انجام بی‌پایان دراز و نشست عضلات را تمرین دهید نمی‌توانید از روش صحیحی هر یک از این عضلات را برای رشد کردن فعال کنید. مانند دیگر عضلات بدن، عضلات شکمی نیز باید به روش‌های مختلفی تمرین داده شوند تا بتوان آنها را مشاهده کرد.

برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کرده باشیم می‌توانید از تمرینانت متنوعی برای تمرین دادن هر یک از عضلات شکمی استفاده کنید. به همین خاطر به سراغ پلانک، لگ رایز و خلبانی بروید.

۳. به اندازه کافی سنگین تمرین نمی کنید

اخیراً به افراد بسیار زیادی توصیه عجیبی می‌‌شود و به آنها گفته شده که باید برای دیدن شکم شش تکه باید تکرار‌های بسیار زیادی انجام دهید. برخی افراد به سیم آخر می‌زنند و بیشتر از پانصد تکرار در تمرین خود انجام می‌دهند. با این وجود برای رشد عضلات شکم خود باید مانند دیگر عضلات بدن تنها آنها را تحریک کنید. آیا انجام ۵۰۰ تکرار از یک حرکت شکم در یک جلسه تمرینی باعث به حداکثر رسیدن رشد شکم شش تکه می‌شود؟ احتمالا به این صورت نخواهد بود.

برای شروع، تمرینات شکم خود را به همراه مقداری وزن آغاز کنید تا بتوانید مانند دیگر گروه های عضلات آنها را رشد دهید و هر زمان که به انجام تمرین شکم می‌‌پردازید دامنه تعداد حرکات را تغییر دهید. به عنوان مثال در یک جلسه تمرینی تمرینات با وزنه بدن را با دامنه تکرار ۱۵ تا ۳۰ عدد انجام دهید و در طول جلسه بعدی تمرین شکم تعداد حرکات را بین ۸ تا ۱۲ عدد قرار دهید و ازحرکاتی مانند کرانچ سیم کش که مقاومت بالایی دارند استفاده کنید. همانطور که شما در تمرینات خود پیشرفته تر می‌شوید سختی تمرین را هم بیشتر کنید.

۴. با انجام تمرین کرانچ می خواهید که چربی ها را از بین ببرید

اجازه بدهید که واضح بگویم شما نمی‌توانید در ناحیه خاصی از بدن که چربی بیشتری دارد به وسیله تمرین دادن آن چربی سوزی داشته باشید. اگر شخصی به شما بگوید که با انجام تمرینات شکم می‌توانید چربی های خود را آب کنید با آن شخص برخورد کرده و توضیح دهید که انتخاب استفاده از چربی‌های قسمت مشخصی از بدن غیر ممکن است. تنها راه آب کردن چربی های شکمی سوزاندن آهسته و پیوسته آنها می‌باشد که می‌توانید با داشتن یک تغذیه و تمرین مقاومتی مناسب به آن دست پیدا کنید.

متاسفانه چربی های شکمی معمولا آخرین چربی‌های استفاده شده توسط بدن بوده و اولین چربی‌‌هایی می باشد که به سر جای خود باز می‌گردد. استحکام چربی‌های شکمی به حدی هستند که می‌‌خواهند به شکم و پهلو چسبیده و گاهی اوقات باعث می‌شوند که شما از انجام تمرین و رژیم خود نا امید شوید. کلید رسیدن به شکم شش تکه پیوستگی می‌باشد ممکن است رسیدن به شکم شش تکه ماه‌ها و حتی سال‌ها طول بکشد اما در صورتی که شما در انتخاب تغذیه خود هوشمندانه عمل کنید در نهایت نتایج پدیدار خواهند شد.

۵. هر روز تمرین شکم انجام می دهید

این یک مسئله ملموس می‌باشد زیرا که بسیاری از ورزشکاران فیتنس و فیزیک هر روز شکم خود را در پایان جلسه تمرینی خود تمرین می‌دهند. با این وجود این افراد در طی سال‌ها شکم شش تکه خود را ساخته‌اند و احتمالا چیزی که برای یک فیتنس کار حرفه ای جواب می‌‌دهد برای شما بهترین انتخاب نباشد.

به این خاطر که شما در واقع عضلات شکم خود را با انجام بسیار دیگری از تمرین‌ها مانند اسکات، ددلیفت و دیگر حرکات تمرین داده‌اید. بنابراین بهترین کار استراحت دادن به عضلات شکم در طول هفته می‌باشد. شاید شما به طور مستقیم عضلات شکم خودتان را تمرین دهید اما هنوز هم در طول تمرینات ترکیبی همراه وزنه در حال تحریک عضلات شکم خود هستید.

برای دریافت بهترین نتیجه دو تا سه بار در هفته به طور مستقیم از حالات شکم خود را تمرین دهید. زمانی که عضلات شکم شما قوی‌تر شد و تکامل پیدا کرد شما می‌توانید زمان تمرین عضلات شکم را کمتر کرده و به صورت یک روز در میان آن را انجام دهید.

۶. مکرراً رژیم خود را عوض می‌کنید

افراد بسیار بسیار زیادی به سراغ رژیم‌ های منسوخ شده و از قبل آماده می‌روند تا بتوانند شکم شش تکه خود را نمایان کنند. با این وجود از آنجایی که عمر این رژیم ها به پایان رسیده است اما افراد بسیار زیادی آنها را انجام می‌‌دهند و با شکم شش تکه خداحافظی می‌کنند. به جای این کار با رژیم‌های منسوخ و مواد غذایی نامناسب خداحافظی کنید.

همان طور که در قبل گفتم پیوستگی مهم‌ترین تکه پازل شکم شش تکه است. شما به یک سبک زندگی فیتنسی نیاز دارید. اگر به طور مداوم تغذیه سالم داشته باشید و در باشگاه به تمرینات پرفشار خود ادامه دهید در مدت زمان مناسبی به شکم شش تکه دست پیدا خواهید کرد.

 

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم