بغل شکم دمبل

نحوه انجام حرکت بغل شکم با دمبل

  1. صاف بایستید و دمبل را در دست راست خود بگیرید و دست چپ تان را پشت سرتان بگیرید.
  2. بالاترین خود را به سمت راست خم کنید و دمبل را به سمت زانو پایین ببرید.
  3. بالاتنه خود را صاف کنید و به نقطه شروع برگردید و عضلات مایل شکمی سمت چپ را منقبض کنید.

عضلات درگیر در انجام حرکت بغل شکم با دمبل

عضلات اصلی: عضله مایل بیرونی٬ عضله مایل درونی٬ عضله دندانه ای قدامی

دیگر عضلات: عضله راست شکمی٬ عضله مربع کمری

نکات آناتومیکی در انجام حرکت بغل شکم با دمبل

وضعیت قرار گرفتن دست ها: برای انجام این حرکت یک دمبل را در امتداد یک دست در پهلو و دست دیگر را پشت سر قرار دهید.

وضعیت قرار گرفتن پاها: برای انجام این حرکت صاف بایستید و پاها را به عرض لگن باز کنید.

وضعیت قرار گرفتن بدن: هنگامی که شما به سمت راست خم می شوید عضلات مایل شکمی سمت چپ درگیر می شود و هنگامی که به سمت چپ خم می شوید از عضلات مایل شکمی سمت راست درگیر می شود.

دامنه حرکتی: بالاترین شما باید چیزی در حدود ۴۵ درجه خم شود یا تا جایی خم شوید که دمبل به سطح زانو برسد.

مسیر حرکتی: شما باید مستقیما به سمت بغل خم شوید بدون اینکه به عقب یا جلو حرکت کند.

مقاومت: این حرکت با وزنه های سنگین اجتناب کنید.چون با بزرگ شدن بیش از حد عضلات مایل شکمی ظاهر کمر حجیم تر نشان داده خواهد شد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید