جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حرکت جلو بازو هالتر

حرکت جلو بازو هالتر

آنچه در این مطلب خواهید خواند

5/5 - (1 امتیاز)

نحوه انجام حرکت جلو بازو هالتر

  1. میله هالتر را در دست بگیرید و دست های تان را هم عرض شانه باز کنید.
  2. میله هالتر را با خم کردن آرنج بالا بیاورید تا در سطح شانه های شما قرار گیرد.
  3. میله را به پایین و نقطه ی شروع بازگردانید.

عضلات درگیر در انجام حرکت جلو بازو هالتر

عضلات اصلی: عضله ی دو سر بازو

دیگر عضلات: عضله ی بازویی٬ عضله بازویی زند بالایی٬ عضله دلتوئید قدامی٬ عضلات ساعد (عضله ی خم کننده ی مچ به زند بالایی و عضله عمقی خم کننده ی انگشتان دست)

جلو بازو هالتر

نکات آناتومیکی در انجام حرکت جلو بازو هالتر

فاصله ی دست ها: اگر فاصله زیاد باشد باعث تمرکز بر بخش خارجی عضله دو سر بازویی می شود در حالی که هرچه فاصله دست‌ها کمتر باشد باعث به‌کارگیری بخش خارجی عضله دو سر بازو می شود.

نحوه ی گرفتن دست ها: با گرفتن میله ی مستقیم کف دست ها رو به بالا می باشد.شکل دست ها با استفاده از میله هالتر EZ تغییر می کند (شکل دیگر انجام حرکت را ببینید).

مسیر حرکتی: میله ی هالتر باید از نزدیک بدن شما به سمت بالا و پایین حرکت کند.برای درگیر شدن بیشتر عضله ی دو سر بازو باید حرکت از آرنج های شما انجام شود و شانه های شما حرکتی نکند.

دامنه ی حرکتی: برای حفظ فشار بر روی عضله ی دو سر بازو٬در هنگام پایین آوردن میله ی هالتر قبل از صاف شدن کامل آرنج حرکت را متوقف و تکرار بعدی را انجام دهید.

وضعیت قرار گرفتن بدن: صاف بایسیتد به صورتی که ستون فقرات شما کاملا مستقیم قرار بگیرد.تاب دادن بالا تنه تقلب محسوب می شود و باعث می شود شما با کمک ضربه هالتر را به طرف بالا حرکت دهید.خم شدن رو به جلو باعث می شود بخش شروع انجام حرکت جلو بازو با هالتر آسان تر شود و کمی خم شدن به سمت عقب باعث می شود بخش پایانی انجام حرکت به طور کامل انجام شود.

شکل دیگر انجام حرکت جلو بازو هالتر

جلو بازو هالتر با میله هالتر EZ

انجام حرکت جلو بازو هالتر با میله هالتر EZ باعث می شود که نحوه ی گرفتن دست ها تغییر کند.در این حالت کف دست ها از کاملا رو به بالا به کمی رو به بالا یعنی کمی رو به یکدیگر تبدیل می شود.انجام جلو بازو هالتر با میله هالتر EZ باعث تاکید بیشتر بر بخش خارجی عضله ی سه سر بازو و عضله ی بازویی و همچنین کمتر شدن درگیری مفصل مچ می شود.

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم