نحوه انجام حرکت دیپ پارالل

  1. میله های پارارلل را در دست بگیرید به صورتی که وزن بدن روی دستانتان قرار بگیرد همچنین آرنج های تان صاف باشد.
  2. آرنج ها را خم کنید و بالاتنه را تا جایی که بازوها موازی با سطح زمین شوند پایین بیاورید.
  3. بالاترین را با فشار به بالا حرکت دهید تا آرنج های شما صاف شود.

عضلات درگیر در انجام حرکت دیپ پارالل

عضلات اصلی: بخش پایینی عضله سینه (سر جناغی)

دیگر عضلات: عضله سه سر بازو٬ عضله دلتوئید قدامی

دیپ پارالل

نکات آناتومیکی در انجام حرکت دیپ پارالل

مسیر حرکتی: وضعیت بالا تنه بر نحوه ی تمرکز حرکتی تاثیر می گذارد.اگر بالا تنه کمی به جلو خم شود عضله سینه های مورد هدف قرار می گیرد و اگر بیشتر به جلو خم شوید عضله سینه ای شدیدتر درگیر خواهند شد.اگر در حالت صاف قرار بگیرید تمرکز بر روی عضله سه سر بازو خواهد بود و هر چه شما صاف تر قرار بگیرید درگیری عضله سه سر بازو بیشتر خواهد شد.برای به حداکثر رساندن درگیری عضلات سینه هنگام پایین رفتن آرنج ها باید به طرف خارج حرکت کنند.

نحوه گرفتن دست ها: اگر میله های پارالل را طوری در دست بگیرید که انگشت شست رو به جلو باشد بیشترین فشار بر عضله سینه ای به وجود می آید. اگر انگشت شست رو به عقب باشد فشار بیشتر بر عضله سه سر بازویی خواهد بود.

شکل دیگر انجام حرکت دیپ پارالل

دیپ پارالل با دستگاه

می توانید این حرکت را در حالیکه به روی دستگاه نشسته اید انجام دهید. به این خاطر که این دستگاه حرکت بالا سینه را محدود می کند٬ بیشتر عضله سه سر بازویی را مورد هدف قرار می‌دهد تا عضله سینه.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید