ساق پا ایستاده

نحوه انجام حرکت ساق پا ایستاده با دمبل

  1. در دست خود بگیرید و بر روی یک بلوک که ضخامت 7.5  سانتی متری دارد بایستید. پاشنه پا را تا جای ممکن پایین بیاورید و بالا تنه خود را به دست آزاد تکیه دهید.
  2. پاشنه پای خود را تا جای ممکن بالا ببرید و پای خود را صاف و کشیده نگه دارید.
  3. به آرامی پاشنه پا را به نقطه شروع بازگردانید. حرکت ساق پا را با پای دیگر تکرار کنید. به این صورت که ابتدا با یک بار تعداد حرکت های مورد نظر را انجام دهید و سپس با پای دیگر تعداد حرکات را تکرار کنید.

عضلات درگیر در انجام حرکت ساق پا ایستاده با دمبل

عضلات اصلی: عضله دوقلو

دیگر عضلات: عضله نعلی شکل

ساق پا ایستاده

نکات آناتومیکی در انجام حرکت ساق پا ایستاده با دمبل

وضعیت قرار گرفتن پاها: اگر انگشتان پا رو به جلو باشد تمامی بخش‌های عضله دوقلو مورد هدف قرار می گیرد. اگر انگشتان پا به طرف داخل باشد تاکید بر سر داخلی عضله و اگر انگشتان پا رو به بیرون باشند تاکید به هر سر خارجی عضله (جانبی) خواهد بود.

وضعیت قرار گرفتن پاها: صاف نگه داشتن کامل پاها باعث تفکیک عضله دوقلو می شود. در صورتی که کمی زانوها خم شود به عضله نعلی شکل اجازه می دهد تا در انجام این تمرین مشارکت داشته باشد.

دامنه حرکتی: برای رسیدن به حداکثر دامنه حرکتی در پایین حرکت کشش کامل و در بالای حرکت فشار ایجاد کنید.در نظر داشته باشید که حرکت باید در مچ پا اتفاق بیافتد و نه در مفصل زانو.

مسیر حرکتی: بلوک که پای شما روی آن قرار می گیرد باید به اندازه کافی ضخیم باشد تا دامنه حرکتی به طور کامل انجام شود و در هنگام پایین آمدند پاشنه پای شما به زمین برخورد نکند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید