قفسه سینه دمبل فلای

نحوه انجام حرکت قفسه سینه دمبل فلای

  1. بر روی نیمکت صاف دراز بکشید و دمبل ها را در دست بگیرید.در شروع حرکت دمبل ها را مستقیماً بالای بخش میانی سینه نگه دارید.در این حالت کف دست ها رو به یکدیگر قرار دارد.
  2. دمبل ها را به طرف پایین و رو به بیرون ببرید آرنج های خود را کمی خم کنید تا دمبل ها٬ هم سطح سینه شود.
  3. دمبل ها را هم زمان به طرف بالا ببرید تا در حالت عمودی قرار گیرند.

عضلات درگیر در انجام حرکت قفسه سینه دمبل فلای

عضلات اصلی: عضله سینه ای بزرگ

عضلات دیگر: دلتوئید قدامی

نکات آناتومیکی در انجام حرکت قفسه سینه دمبل فلای

طرز گرفتن دست ها: وضعیت دست ها بر جهت حرکت دمبل اثرگذار می باشد.در صورتی ک دستان شما در حالت طبیعی قرار گیرند (کف دستها رو به یکدیگر) این حرکت بیشترین تاثیر را خواهد داشت. اما اگر کف دست ها رو به جلو باشد می تواند به عنوان یک حرکت تمرینی دیگر باشد.

مسیر حرکتی: هر چه دمبل ها پایین تر آورده شود کشش عضله سینه ای بیشتر خواهد شد اما احتمال مصدومیت هم افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین برای ایمنی بیشتر هنگامی که دمبل ها به سطح سینه شما رسید حرکت را به پایان برسانید و تکرار بعدی را انجام دهید.

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید