جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پشت بازو دیپ پارالل

پشت بازو دیپ پارالل

آنچه در این مطلب خواهید خواند

5/5 - (1 امتیاز)

نحوه انجام حرکت پشت بازو دیپ پارالل

  1. میله ‌های پارالل را در دست بگیرید و خود را بالا بکشید تا زمانی که دست ها کاملاً باز شود.
  2. آرنج ها را به آرامی خم کنید و بدنتان را پایین بیاورید تا زمانی که بازوها موازی با سطح زمین شود.توجه داشته باشید که بالاتنه شما باید صاف باشد.
  3. در انتها خودتان را به سمت بالا فشار دهید تا دست ها صاف و آرنج ها نزدیک به قفل شدن باشد.

عضلات درگیر در انجام حرکت  پشت بازو دیپ پارالل

عضلات اصلی: عضله سه سر بازو

دیگر عضلات: عضله سینهای بزرگ٬ عضله دلتوئید قدامی٬ عضلات ساعد (عضله ی خم کننده ی مچ به زند بالایی و عضله عمقی خم کننده ی انگشتان دست)

دیپ پارالل

نکات آناتومیکی در انجام حرکت  پشت بازو دیپ پارالل

فاصله دست ها: اگر فاصله دست ها از یکدیگر زیاد باشد تمرکز در بخش داخلی عضله سه سر بازویی (سر دراز) خواهد بود٬ در حالی که اگر فاصله دست ها به یکدیگر نزدیک باشد تمرکز در بخش خارجی عضله سه سر بازویی (سر جانبی) خواهد بود.

نحوه گرفتن دست ها: در حالت گرفتن دست ها به صورت طبیعی (کف دست ها رو به یکدیگر و انگشت شست رو به جلو) هر سه سر عضله سه سر بازویی را تحت تاثیر قرار می دهد و فشار بیشتری بر بخش داخلی ایجاد خواهد شد.گرفتن دست ها به صورت برعکس یعنی حالتی که کف دست ها رو به بیرون و انگشت شست رو به عقب باشد باعث تمرکز بیشتر بر روی بخش خارجی عضله سه سر بازویی (سر دراز) می شود.

مسیر حرکتی: ‌داشتن آرنج‌ها نزدیک به پهلوی شما باعث درگیری بیشتر عضله سه سر بازویی می شود٬ اما اگر سر آرنج ها به سمت خارج بدن متمایل شود عضله سینه ای در انجام حرکت همکاری خواهد کرد.

دامنه حرکتی: برای تفکیک عضله سه سر بازویی حرکت باید از مفصل آرنج انجام شود و حرکت شانه ها باید به حداقل برسد.

وضعیت قرار گرفتن بدن: برای تمرکز بیشتر بر روی عضله سه سر بازویی بدن خود را صاف نگه دارید. با خم شدن رو به جلو باعث می‌شود تا عضله سینه ای هم در انجام حرکت همکاری داشته باشد.

مقاومت: مقاومت در انجام این حرکت توسط وزن شما صورت می‌گیرد و چیزی نیست که به آسانی بشود آن را تنظیم کرد. همچنین شما می توانید با بستن یک وزنه به دور کمر خود مقاومت را افزایش دهید.

شکل دیگر انجام تمرین پشت بازو دیپ پارالل

حرکت دیپ پارالل با دستگاه

شما می توانید حرکت دیپ پارالل را در حالی که پشت دستگاه دیپ نشسته اید انجام دهید.در انجام این حرکت با استفاده از دستگاه شما می ‌توانید مقاومت را تنظیم کنید و کار راحت تری برای تمرکز بر روی عضله سه سر بازویی خواهید داشت. تمام نکاتی که برای انجام حرکت دیپ پارالل گفته شد برای تمرین با دستگاه نیز صدق می کند.

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم