جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۵ نوشیدنی برای شروع روز

۱۵ نوشیدنی برای شروع روز

آنچه در این مطلب خواهید خواند

4.3/5 - (6 امتیاز)

آیا می دانید که اغلب ما روز را به صورت دی هیدراته شروع می کنیم؟

در این باره فکر کنید: خوابیدن هفت یا هشت ساعت در طی یک شب باعث می شود که زمان زیادی را بدون آب سپری کنیم. به همین خاطر هنگامی که از خواب بیدار می‌ شوید احتمالاً بدن شما در حالت دی هیدراته قرار داشته باشد.

اما خبر خوب چیست؟ شما به راحتی می توانید این مسئله را حل کنید. در حالی که آب همیشه بهترین انتخاب برای شروع روز می باشد اما دیگر نوشیدنی هایی نیز وجود دارد که می توانید از فواید آنها بهره مند شوید.

یافتن بهترین نوشیدنی ها برای استفاده در شروع روز به منظوربردن انرژی قابل متابولیسم ، هیدراته شدن و دیگر فواید کار سختی نمی باشد.

1.روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید

نوشیدن دو فنجان آب در شروع صبح فواید زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. علاوه بر دفع سموم و هیدراته شدن بدن ، نوشیدن این مقدار از آب باعث افزایش متابولیسم می شود.

طراوت بخشیدن به فنجان آب با مقدار کمی ویتامین

چه کسی گفته است که نوشیدن یک فنجان آب در صبح تنها یک کار ساده می باشد؟ مقداری لیمو یا مرکبات ، گیاه ، خیار و میوه به فنجان آب خود اضافه کنید.

سودمندی: لیمو ترش برای شما ویتامین سی فراهم کرده که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. تنها اضافه کردن یک اونس از آب لیمو ترش تازه چیزی حدود یک چهارم از نیاز روزانه شما به ویتامین سی را تامین می‌ کند.

مقداری سرکه سیب به آب اضافه کنید

همه ما می دانیم که اضافه کردن سرکه سیب به آب و دیدن نتایج آن باعث تعجب شما خواهد شد اما چرا باید سرکه سیب را اضافه کنیم. تحقیقات نشان می‌ دهند که سرکه سیب باعث پایین آمدن قند خون و همچنین کاهش وزن می شود. همچنین تحقیقات اولیه نشان می‌ دهند که سرکه سیب به کشتن پانتوژن ها کمک می کند.

برای بهره بردن از فواید این نوشیدنی بالا برنده متابولیسم کافی است تا ۱ قاشق غذا خوری از سرکه سیب را به فنجان آب خود اضافه کنید.

شیر نارگیل اضافه کنید

استفاده از آب شیر نارگیل تازه انتخاب خوبی بوده که حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها می باشد.

2.هیدراته کردن بدن و در عین حال بالا بردن متابولیسم

در حالی که قویاً توصیه می‌ کنیم روز خود را با آب شروع کنید اما در اینجا تعدادی جایگزین برای آورده‌ ایم که بدن شما با آنها سازگار است.

بالا بردن متابولیسم با چای سبز

نوشیدن چای سبز چندین فایده برای سلامتی به دنبال دارد که آن هم به خاطر مقدار بالای آنتی اکسیدان ها می باشد. یکی از این فواید چای سبز بالا بردن متابولیسم شما است. مطالعات انجام شده نشان می دهند که چای سبز تنها باعث افزایش متابولیسم می‌ شود بلکه به چربی سوزی هم کمک می کند.

سرکوب احساس گرسنگی با نوشیدن قهوه

در حالی که مطالعات نشان می دهند قهوه به تنهایی برای متابولیسم سودمندی های به همراه دارد ، اما همچنین نوشیدن یک فنجان از قهوه در شروع روز فواید دیگری نیز برای شما به ارمغان می آورد که یکی از آنها کاهش احساس گرسنگی می باشد.

3.احساس خستگی دارید؟ برای کسب انرژی اینها را بنوشید

انرژی خود را با نوشیدن آب سبزیجات بالا ببرید

اگر نوشیدن کافئین در صبح باعث رفع خستگی شما نمی شود پس یک فنجان از نوشیدنی های سبز را جایگزین قهوه کنید. مطالعات انجام شده نشان می دهند که مواد مغذی موجود در سبزیجات به خصوص سبزیجات دارای برگ سبز مانند کلم و اسفناج باعث بالا رفتن سطح انرژی شما می شوند.

لازم به ذکر است که سبزیجات مقدار بالای آهن داشته که باعث تحلیل اکسیژن بیشتری به سلول ها شده و با خستگی ها مبارزه می کند.

پاکسازی سریع با یربا ماته

این نوشیدنی که متعلق به آمریکای جنوبی می باشد حاوی مقدار فراوانی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها و آمینو اسیدها است. ترکیبات شیمیایی فعال منحصر به فرد موجود در یربا ماته بدون اینکه هیچ گونه عوارض جانبی داشته باشد باعث بالا رفتن انرژی شما می شود.

قوی تر شدن با گوجی بری

این میوه کوچک حاوی مواد مغذی بسیار زیادی است. ویتامین‌ ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و هشت آمینو اسید ضروری موجود در گوجی بری باعث می شود که یکی از مغذی ترین مواد خوراکی بر روی کره زمین باشد.

شروع روز با نوشیدن یک لیوان از آب گوجی بری علاوه بر تامین ویتامین ها باعث افزایش شدید انرژی می شود. مطالعات نشان می دهند که نوشیدن آب گوجی بری برای شما این نتایج را به دنبال دارد:

  • افزایش سطح انرژی
  • بهبود عملکرد ورزشکاران
  • تمرکز بهتر ذهنی
  • کاهش استرس و خستگی

4.نوشیدنی های خوب برای معده های حساس

درمان دردهای شکمی با چای زنجبیل

زنجبیل یک درمان بسیار محبوب برای دردهای شکمی بوده که آن هم دلایل خوبی دارد. نوشیدن چای زنجبیل در شروع روز باعث تسکین ناراحتی های معده ، حالت تهوع ، استفراغ و اسهال می شود.

برای تهیه کردن چای زنجبیل تنها کافی است چند برش از زنجبیل تازه را به یک فنجان آب جوش اضافه کرده و صبر کنید تا پنج دقیقه دم بکشد.

تسکین دردهای معده با آب آلوئه ورا

آلوئه ورا دامنه گسترده ای از فواید برای شما به دنبال دارد که یکی از آنها درمان مشکلات پوستی است. اما علاوه بر این آلوئه ورا برای دردهای معده نیز بسیار مفید است.

خاصیت ضد التهابی آب آلوئه ورا به کاهش التهاب های معده کمک کرده و مطالعات تایید کرده اند که برای سندروم روده تحریک پذیر نیز فوایدی به دنبال دارد.

5.رفع کسلی با این نوشیدنی ها

نوشیدن آب گوجه فرنگی

روز گذشته برای شما بسیار خسته کننده بوده و انرژی شما تحلیل رفته است پس روز خود را با آب گوجه فرنگی شروع کنید. به خاطر اینکه که گوجه فرنگی از ۹۵ درصد آب تشکیل شده است نه تنها باعث هیدراته شدن شما می‌ شود بلکه به طور قابل ملاحظه ای باعث از بین رفتن اثرات خستگی و کسالت می شود.

نوشیدن آب قلم

در حالی که به نظر می رسد آب قلم این روزها جواب بسیاری از مسائل می باشد اما باعث رفع خستگی نیز می گردد. آب قلم تراکم مواد مغذی بالایی دارد که حاوی الکترولیت ها ویتامین ها و مواد معدنی است. الکترولیت های موجود در آب قلم یعنی منیزیم ، پتاسیم و کلسیم باعث جایگزین شدن سدیم و پتاسیم از دست رفته می شود.

6.با این اسموتی ها یک صبحانه کامل داشته باشید

با درست کردن این اسموتی های ساده در صبح یک صبحانه خوب داشته باشید.

اگر احساس می کنید که در فرم خوب خود قرار ندارید پس اسموتی گوجه فرنگی درست کنید که حاوی مقدار بالایی از ویتامین است.

اگر می‌ خواهید متابولیسم خود را بالا ببرید اسموتی میوه درست کنید یا چای سبز بنوشید.

یا روز خود را با اسموتی های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شروع کنید که حاوی ویتامین‌ ها ، پروتئین و فیبر است.

از چه نوشیدنی هایی پرهیز کنیم؟

هیدراته باقی ماندن بدن با استفاده از این نوشیدنی‌ ها کار ساده ای می باشد.اما از چه نوشیدنی هایی باید اجتناب کرد؟

توصی می‌ کنیم که از نوشیدنی سودا یا نوشیدنی هایی که شکر تصفیه شده بالایی دارند ، نوشیدنی‌ های انرژی‌ زا و الکل با معده خالی پرهیز کنید. این نوشیدنی ها به طور شدید باعث ایجاد وضعیت دی هیدراته می شود و حس ناخوشایندی در شما ایجاد می کند.

ارائه شده توسط تیم دوپامین
منبع: Healthline

تنها با ذکر منبع راضی به کپی کردن مطالب سایت دوپامین فیت هستیم

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم