جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۶ راه کاهش چربی های شکمی بر اساس علم

۶ راه کاهش چربی های شکمی بر اساس علم

آنچه در این مطلب خواهید خواند

5/5 - (1 امتیاز)

در واقعا افراد بسیار زیادی وجود دارند که اضافه وزن در آنها مساوی با بیماری نمی باشد. در واقع افراد بسیار زیادی هستند که با وجود اضافه وزن در سلامتی کامل به سر می‌ برند. (1)

در مقابل بسیاری افراد با وزن معمولی مشکلاتی در رابطه با متابولیسم دارند که به چاقی مربوط می‌شود. (2)

به این خاطر که چربی های زیر پوستی در واقع مشکل بزرگی برای سلامتی ما به شمار نمی آیند (در واقع بیشتر از نظر زیبایی باعث مشکل هستند).از طرف دیگر این چربی های شکمی هستند که باعث ایجاد مشکلات بزرگی برای ما می شوند. (3)

حتی اگر اضافه وزن زیادی ندارید اما چربی زیادی در بخش میان تنه خود دارید پس باید چندین قدم برای رهایی از این چربی ها بردارید.

چربی های شکمی شما معمولاً با اندازه گرفتن دور کمر تخمین زده می شود. شما به سادگی می‌ توانید این کار را در خانه و با استفاده از یک متر اندازه گیری انجام دهید.

هر عددی بالاتر از ۴۰ اینچ (۱۰۲ سانتیمتر) در آقایان و ۳۵ اینچ (۸۸ سانتی متر) در خانم ها به عنوان چاقی شکمی شناخته می شود. در واقع چندین استراتژی ثابت شده وجود دارد که نشان می دهد باعث کاهش چربی های شکمی می شود.

در ادامه به معرفی ۶ روش بر پایه علمی که باعث کاهش چربی های شکمی می شود می پردازیم.

۱. از خوردن شکر و نوشیدنی های شیرین شده پرهیز کنید

شکر اضافی بسیار ناسالم می باشد. مطالعات نشان می دهند که شکر به تنهایی اثرات مضری بر سلامت متابولیسم دارد. (4)

شکری که نصف آن از گلوکز و نصف دیگر از فروکتوز می باشد٬ فروکتوز آن تنها به وسیله کبد سوخت و ساز می شود و مهم نیست که مقدار آن چقدر است. (5)

هنگامی که شما مقدار بسیار زیادی از شکرهای تصفیه شده را مصرف می کنید بار سنگینی از فروکتوز به کبد وارد می شود و کبد را مجبور به تبدیل این ماده به چربی می کند. (6)

مطالعات بسیار زیادی نشان می‌دهند که شکل اضافی از فرودگاه می باشد منجر به افزایش تراکم چربی های شکمی می شود. (7)

برخی بر این باورند که این مکانیسم اصلی اثرات مضر شکر بر سلامتی می باشد. این باعث افزایش چربی های شکمی و چربی کبد شده که منجر به مقاومت انسولین و مشکلات متابولیسمی می‌ شود. (8)

در این خصوص شکر مایع حتی بدتر می باشد. مغز کالری های مایع را همانند کالری‌ های جامد در نظر نمی گیرد بنابراین زمانی که شما یک نوشیدنی شیرین شده را میل می کنید در انتها کالری بسیار بیشتری دریافت کرده اید. (910)

مطالعات نشان می دهند که نوشیدنی های شیرین شده خطر ابتلا به چاقی را تا ۶۰ درصد به ازای نوشیدن روزانه یک نوشیدنی در کودکان افزایش می دهد. (11)

تصمیم بگیرید تا مقدار شکر موجود در رژیم غذایی تان را به حداقل برسانید و همچنین در نظر داشته باشید تا نوشیدنی‌ های حاوی شکر را به طور کامل حذف کنید. از جمله این ها می توان به نوشیدنی های شیرین شده ، آبمیوه و انواع نوشیدنی های ورزشی با شکر بالا اشاره کرد.

مقدار فروکتوزی که شما از میوه‌ ها دریافت می‌ کنید در مقایسه با رژیم هایی که حاوی شکرهای تصفیه شده می باشد بسیار ناچیز است. اگر می خواهید که شکر تصفیه شده را حذف کنید پس باید به هنگام خرید حتماً برچسب ارزش غذایی را مطالعه کنید. حتی غذاهایی که به عنوان غذاهای سالم در فروشگاه ها وجود دارد نیز حاوی مقدار بسیار زیادی از شکر است.

[quote bgcolor=”#f2f2f2″]

خلاصه: مصرف شکر زیاد به خصوص نوشیدنی های شیرین شده یکی از دلایل اصلی افزایش تراکم چربی های شکمی می باشد.

[porto_buttons btn_title=”خواندن رایگان با خرید اشتراک” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fdopaminefit.irr%2Fsubscription%2F|title:%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9″ btn_align=”porto-btn-center” btn_title_color=”#ffffff” btn_bg_color=”#e30143″ css_adv_btn=”.vc_custom_1620108776313{border-radius: 5px !important;}” btn_font_size=”20px”]

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم