جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین زمان مصرف پروتئین

بهترین زمان مصرف پروتئین

آنچه در این مطلب خواهید خواند

5/5 - (1 امتیاز)

مکمل های پروتئینی از محبوب ترین مکمل های روی کره ی زمین می باشند. افراد از مکمل های پروتئینی برای دلایل مختلفی از جمله عضله سازی ، کاهش وزن و بهبود سلامتی و تندرستی استفاده می کنند. با این وجود بسیاری از افراد نمی‌ دانند که بهترین زمان برای دریافت مکمل چه وقتی می باشد. در این مقاله توضیح می دهیم که با توجه به هدف شما بهترین زمان دریافت مکمل چه وقتی است.

انواع مختلفی از مکمل های پروتئینی وجود دارد

هنگامی که صحبت از مواد مغذی ضروری می شود پروتئین در جای اول قرار دارد. پروتئین نقش های بسیار زیادی را در بدن ایفا می کند. پروتئین منبع انرژی می باشد ، تعمیر کننده بافت های آسیب دیده بوده ،حیاتی برای رشد است و نقش مهمی در پیشگیری از التهاب و بیماری ها ایفا می کند. (12)

پروتئین به طور طبیعی در بسیاری از غذاها مانند گوشت و ماهی و تخم مرغ ، محصولات لبنی غلات و دانه ها و حبوبات وجود دارد. همچنین پروتئین به صورت مکمل های خوراکی نیز وجود دارد.

در اینجا به معرفی شناخته شده ترین پودرهای پروتئینی که می‌ توانید آنها را تهیه کنید می پردازیم.

  • پودر پروتئین وی: پودر پروتئین از شیر تهیه می شود. این مکمل حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری بوده و به سرعت جذب می شود. (3)
  • پودر پروتئین کازئین: این پودر پروتئین ها است شیر تهیه می شود. پودر پروتئین کازئین حاوی تمام آمینواسیدهای ضروری بوده اما به آهستگی جذب می شود به همین خاطر اغلب قبل از به رخت خواب رفتن استفاده می شود. (4)
  • پودر پروتئین سویا: مکمل از پروتئین‌های گیاهی تهیه می ‌شود که های تمام آمینو اسیدهای ضروری است. همچنین این مکمل مزایای بسیار زیادی برای سلامتی شما به دنبال دارد. (5)
  • پودر پروتئین نخود سبز: مکمل پروتئینی نخود سبز هم از پروتئین گیاهی تهیه می شود. این مکمل حاوی مقدار کمی از آمینو اسید های غیر ضروری سیستین و متیونین می باشد. (6)
  • پودر پروتئین برنج: این نیز یک مکمل پروتئینی گیاهی به همراه مقدار کمی از آمینو اسید لیسین است.
  • پودر پروتئین شاهدانه: پودر پروتئین شاهدانه از دانه شاهدانه تهیه می شود که حاوی مقدار بالای از فیبر اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. پروتئین شاهدانه حاوی مقدار کمی از آمینو اسید لیسین است.

روش های پروتئینی یک راه بسیار مناسب برای افزایش مقدار پروتئین دریافتی می باشد. این مکمل ها بسیار مناسب و قابل حمل بوده که در طعم های بسیار گوناگونی موجود است. برای مصرف مکمل پروتئینی به سادگی آن را با آب یا دیگر مایعاتی که دوست دارید ترکیب کنید. همچنین بسیاری از مکمل های محبوب به صورت از قبل آماده شده هم وجود دارند.

خلاصه: پروتئین یک ماده غذایی بسیار مهم می‌ باشد که نقش های بسیار زیادی را در بدن ایفا می‌ کند. این ماده ی مغذی به طور طبیعی در غذاها و همچنین مکمل های خوراکی که با نام پودرهای پروتئینی شناخته می شود وجود دارد.

[porto_buttons btn_title=”خواندن رایگان با خرید اشتراک” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fdopaminefit.irr%2Fsubscription%2F|title:%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9″ btn_align=”porto-btn-center” btn_title_color=”#ffffff” btn_bg_color=”#e30143″ css_adv_btn=”.vc_custom_1620108776313{border-radius: 5px !important;}” btn_font_size=”20px”]

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم