جلو بازو تمرکزی

نحوه انجام حرکت جلو بازو تمرکزی با دمبل

  1. بر روی نیمکت بنشینید.یک دمبل را در دست خود بگیرید و بازوی خود را به قسمت داخلی ران تکیه دهید. دیگر خود را بر روی ران مخالف قرار دهید.
  2. دمبل را با خم کردن آرنج تا سطح شانه خود بالا ببرید.
  3. در انتها دمبل را به نقطه شروع بازگردانید.

درگیری عضلات در انجام حرکت جلو بازو تمرکزی با دمبل

عضلات اصلی: عضله دوسر بازو

دیگر عضلات: عضله بازویی٬ عضله بازوی زند بالایی٬ عضلات ساعد (عضله ی خم کننده ی مچ به زند بالایی و عضله عمقی خم کننده ی انگشتان دست)

جلو بازو تمرکزی

نکات آناتومیکی در انجام حرکت جلو بازو تمرکزی با دمبل

نحوه گرفتن دست ها: گرفتن دست به صورتی که کف دست رو به بالا باشد باعث به حداکثر رساندن انقباض عضله دوسر بازویی می شود.

مسیر حرکتی: وضعیت بازو نسبت به زمین٬ تمرکز درگیری عضله را تغییر می دهد.هنگامی که بازو به صورت عمودی قرار گیرد (شانه مستقیماً بالای آرنج قرار گرفته باشد) باعث افزایش مقاومت در بالا آوردن دمبل می شود و تمرکز در قسمت بالای عضله دو سر بازویی خواهد بود (نقطه عضله دوسر بازویی).هنگامی که بازو دارای زاویه باشد (آرنج در جلوی شانه قرار بگیرد)٬ در هنگام شروع حرکت مقاومت حداکثر خواهد بود پس بنابراین بخش پایینی عضله دوسر بازویی نزدیک آرنج بیشترین درگیری را خواهد داشت.

دامنه حرکتی: تکیه دادن بخش بالای بازو به حرام باعث جلوگیری از حرکت شانه می شود یک روش عالی برای تفکیک عضله دوسر بازویی میباشد.

وضعیت قرار گرفتن بدن: بالا تنه در هنگام انجام حرکت باید ثابت باشد و دست مخالف بر روی ران قرار گرفته باشد.

شکل دیگر انجام حرکت جلو بازو مرکزی با دمبل

جلو بازو تمرکزی سیم کش تک دست

شما می‌توانید حرکت جلو بازو سیم کش تک دست را با استفاده از دستگیره D  قرقره پایین دستگاه متصل شده است انجام دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید