جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جلو بازو لاری

جلو بازو لاری

آنچه در این مطلب خواهید خواند

5/5 - (1 امتیاز)

نحوه انجام حرکت جلو بازو لاری

  1. روی نیمکت لاری بنشینید و بازوهای خود را روی بالشتک نیمکت بگذارید. دست ها را هم عرض شانه باز کنید و میله هالتر را از زیر بگیرید به صورتی که کف دستان شما رو به بالا باشد.
  2. میله هالتر را به سمت شانه های خود بالا بیاورید.
  3. در انتها میله را به حالت اولیه نقطه ی شروع بازگردانید.

عضلات درگیر در انجام حرکت جلو بازو لاری

عضلات اصلی: عضله دوسر بازو

دیگر عضلات: عضله بازویی٬ عضله بازویی زند بالایی٬ عضلات ساعد (عضله ی خم کننده ی مچ به زند بالایی و عضله عمقی خم کننده ی انگشتان دست)

جلو بازو لاری

نکات آناتومیکی در انجام حرکت جلو بازو لاری

فاصله دست ها: فاصله دست ها از یکدیگر زیاد باشد در بخش داخلی عضله دوسر بازو (سر کوتاه) خواهد بود و در صورتی که دست ها به یکدیگر نزدیک باشند بخش خارجی عضله دوسر بازو (سر دراز) درگیری بیشتری خواهد داشت.

نحوه گرفتن دست ها: با استفاده از میله مستقیم کف دست ها به سمت بالا خواهد بود. در صورتی که از میله EZ  استفاده می کنید شکل های دیگر تمرین را ملاحظه بفرمایید.

مسیر حرکتی: با تکیه دادن بازوها به نیمکت شیبدار٬ مقاومت در شروع حرکت حداکثر خواهد بود٬ بنابراین بخش پایینی عضله دوسر بازویی در نزدیک آرنج مورد هدف قرار می گیرد.

دامنه حرکتی: تکیه دادن بازو به نیمکت شیب دار از حرکت شانه جلوگیری می کند و باعث می شود که عضله دوسر بازویی درگیری کامل داشته باشد. برای حفظ فشار بر روی عضله دوسر بازویی چند درجه قبل از باز شدن کامل دست ها در پایین آوردن میله٬ حرکت را متوقف کنید و تکرار بعدی را انجام دهید.

وضعیت قرار گرفتن بدن: ارتفاع صندلی را طوری تنظیم کنید که گودی زیر بغل به راحتی روی لبه نیمکت قرار گیرد.

 شکل دیگر انجام حرکت جلو بازو لاری

حرکت جلو بازو لاری با استفاده از میله هالتر EZ

با استفاده از میله هالتر EZ  کف دست ها از حالت کاملاً رو به بالا به وضعیت کف دست ها تقریباً رو به یکدیگر تغییر می کند.این وضعیت قرار گرفتن دست باعث افزایش تمرکز بر روی بخش خارجی عضله دوسر بازویی (سر دراز) و عضله بازو می شود و فشار وارده به روی مفصل مچ را کم می کند.

 

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم