جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حرکت کول با دستگاه اسمیت

حرکت کول با دستگاه اسمیت

آنچه در این مطلب خواهید خواند

5/5 - (1 امتیاز)

نحوه انجام حرکت کول با دستگاه اسمیت

  1. پشت دستگاه اسمیت بایستید و میله‌  را در دست های خود بگیرید و دستانتان را هم عرض شانه باز کنید.
  2. آرنج های خود را صاف نگه دارید. شانه های خود را تا جایی که امکان دارد بالا بکشید.
  3. در انتها دمبل ها را به نقطه  شروع بازگردانید.

عضلات درگیر در انجام حرکت کول با دستگاه اسمیت

عضلات اصلی: عضله ذوزنقه ای٬ عضله دلتوئید خلفی

دیگر عضلات: عضله بالا برنده کتف٬ عضله راست کننده ستون مهره ها (عضله تهی گاهی دنده ای٬ عضله درازتر٬ عضلات اسپاینالیس)٬عضلات ساعد (عضله خم کننده ی مچ به زند بالایی٬ عضله عمقی خم کننده ی انگشتان دست)

شراگ با دستگاه اسمیت

نکات آناتومیکی در انجام حرکت کول با دستگاه اسمیت

مقاومت: استفاده از دستگاه اسمیت به شما این امکان را می‌دهد که تنها به صورت عمودی میله هالتر را بالا بکشید و تمرکز شما بر روی انجام تمرین باشد.

فاصله دست ها: اگر فاصله دست‌ها هم عرض شانه یا نزدیک‌ تر باشند تاکید بیشتر بر روی عضله ذوزنقه ای خواهد بود. اما در صورتی که فاصله دستان بیشتر باشد عضله دلتوئید به خوبی درگیر خواهد شد.

وضعیت بدن: اگر حرکت کول با دستگاه اسمیت را در حالتی که صاف ایستاده اید انجام دهید عضله ذوزنقه ای به طور کامل درگیر خواهد شد.اگر بالا تنه ی خود را از ناحیه کمر کمی رو به عقب بکشید بخش بالایی عضله ذوزنقه ای در قسمت گردن را مورد هدف قرار می دهد.در حالی که اگر از ناحیه کمر کمی رو به جلو خم شوید بخش میانی عضله ی  پشت شانه ها مورد هدف قرار می گیرد.

دامنه حرکتی: هر چه میله هالتر را بالاتر بکشید عضله ذوزنقه ای بیشتر درگیر خواهد شد.با این وجود هرچه میله هالتر را بالاتر بکشید خطر آسیب دیدگی شانه نیز بیشتر خواهد شد.

شکل دیگر انجام حرکت کول با دستگاه اسمیت

 نحوه انجام حرکت کول سیم کش

برای انجام این حرکت از یک میله که به قرقره پایین دستگاه سیم کش وصل شده است استفاده می کنید.میله را در دستان بگیرید و دست های تان را هم عرض شانه باز کنید. میله را به سمت بالا بکشید تا زمانی که ساعد های شما موازی با سطح زمین شود. در انتهای حرکت میله را آرام به حالت اولیه بازگردانید.

 

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم