جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ددلیفت پا صاف

ددلیفت پا صاف

آنچه در این مطلب خواهید خواند

3.4/5 - (5 امتیاز)

نحوه انجام حرکت ددلیفت پا صاف

  1. دست های تان را هم عرض شانه باز کنید و میله هالتر را در دست بگیرید.برای شما باید کاملاً صاف و عمود باشد.
  2. از کمر رو به جلو خم شوید و وزنه را در حالیکه پاهای شما کاملا صاف هستند پایین ببرید.
  3. قبل از اینکه وزنه با زمین برخورد داشته باشد حرکت را متوقف کنید و به نقطه شروع بازگردید.

عضلات درگیر در انجام حرکت ددلیفت پا صاف

عضلات اصلی: عضله همسترینگ (عضله نیم وتری، عضله نیم غشایی، عضله دوسر رانی)، عضله سرینی بزرگ

دیگر عضلات: عضله راست کننده ستون فقرات، عضله چهار سر ران (عضله راست رانی، عضله پهن بیرونی، عضله پهن درونی، عضله پهن میانی)

ددلیفت

نکات آناتومیکی در انجام حرکت ددلیفت پا صاف

فاصله پاها: پاهای شما باید کاملاً عمود بر زمین باشد و به اندازه عرض لگن باز شود. در صورتی که فاصله پاها بیشتر باشد تاکید بر بخش داخلی عضله همسترینگ خواهد بود.

وضعیت قرار گرفتن پاها: انگشتان پا باید مستقیماً رو به جلو یا کمی متمایل به بیرون باشد.

نحوه گرفتن دست ها: فاصله دست ها باید هم عرض شانه باشد و بازوهای شما به صورت عمودی قرار گیرند. به خاطر داشته باشید که دست ها بیرون ران قرار می گیرد.برای جلوگیری از چرخش میله دستان خود را یکی به رو و یکی به زیر بگیرید یعنی کف یک دست شما رو به جلو و کف دست دیگر رو به عقب باشد.

مسیر حرکتی: میله هالتر باید مستقیماً به طرف بالا و پایین و از نزدیک بدن شما حرکت کند.

وضعیت قرار گرفتن بدن: برای تفکیک عضله همسترینگ زانوهای خود را کمی خم کنید و روی زمین محکم نگه دارید. در سراسر انجام حرکت کمر شما باید صاف باشد.برای انجام بهتر این حرکت می توان یک وزنه با قطر ۱.۳  سانتی متر زیر سینه پای خود قرار دهید. این یک روش مطمئن و ایمن برای کشش اولیه عضله همسترینگ می باشد.

دامنه حرکتی: وزنه را تا جای پایین ببرید که عضله همسترینگ به کشش کامل برسد بدون اینکه کمر قوس شما پیدا کند.دلیل وجود ندارد که برای افزایش دامنه حرکتی روی نیمکت یا بلوک بایستید.هنگامی که مفصل لگن کاملاً رو به جلو خم شود عضله همسترینگ به حالت کشش کامل می رسد.خم کردن قسمت پایین کمر هیچ تأثیری بر روی افزایش دامنه حرکتی یا کشش عضله همسترینگ ندارد و حتی ممکن است باعث آسیب دیدگی نیز بشود.با توجه به  میزان انعطاف پذیری تان وزنه باید تا قسمت زیر زانو یا بالای مچ پا٬ پایین آورده شود.

مقاومت: برای انجام این حرکت از وزنه های سبک تری نسبت به حرکت ددلیفت استفاده کنید.

شکل دیگر انجام حرکت ددلیفت پا صاف

حرکت ددلیفت پا صاف با دستگاه اسمیت

این حرکت را می توانید با استفاده از دستگاه اسمیت هم انجام دهید.

 

آیا می خواهید نفر بعدی باشید؟

افراد بسیار زیادی با خواندن کتاب های ما توانسته اند بهترین و دلخواه ترین بدن خود را بسازند. آیا آماده هستید که شروع کنید و بدنی ایده آل داشته باشید؟

اگر می خواهید که قدم به قدم بدانید چگونه سریع تر از چیزی که فکر می کنید بدنی قوی، بدون چربی و عضلانی داشته باشید پس شاید بخواهید که نگاهی به پرفروش‌ ترین کتاب‌ های ما بیندازید.

در اینجا مقدار کمی از کتاب را برای شما افشا می‌ کنیم تا بدانید چه چیزی یاد می گیرید:

۷ تا از بزرگ ترین شایعه های عضله سازی و اشتباه که باعث می شود شما عضلات کوچک و ضعیف باقی بمانند و احساس ناامیدی داشته باشید.
تهیه کردن برنامه غذایی که به شما امکان می‌ دهد تا به آسانی عضله سازی، چربی سوزی و سلامتی را با خوردن غذاهایی که دوست دارید تجربه کنید.
۵ تا از بزرگ ترین افسانه های چربی سوزی و اشتباه که باعث می شود خانم ها اضافه وزن خود را حفظ کنند و دچار ناامیدی و سردرگمی شوند.
سیستم تمرینی که باعث می شود حداکثر نتایج را با تلاش خود به دست آورید و نیازی نیست که بیشتر از ۳ تا ۶ ساعت در هفته وقت خود را در باشگاه بگذرانید و همچنین انرژی بالاتری داشته باشید.
در پایان می توان گفت که شما قادر خواهید بود که به یک بدن هالیوودی دست پیدا کنید. در این مسیر نیازی نیست تا ساعت های زیادی در باشگاه باشید، گرسنگی بکشید و تمرینات طاقت فرسای هوازی انجام دهید.

کتاب های ما راه درست را به شما نشان می دهند تا بتوانید بدن خود را بسازید و به آن افتخار کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم