جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قفسه سینه فلای دستگاه

قفسه سینه فلای دستگاه

آنچه در این مطلب خواهید خواند

5/5 - (1 امتیاز)

نحوه انجام حرکت قفسه فلای دستگاه

  1. دستگیره های عمودی دستگاه را بگیرید و آرنج های خود را کمی خم کنید.
  2. دستگیره ها را با فشار به طرف هم حرکت دهید تا با یکدیگر تماس پیدا کنند.
  3. آرنج های خود را بالا نگه دارید و اجازه دهید دستگیره ها به نقطه شروع بازگردند.

عضلات درگیر در انجام حرکت فلای سینه دستگاه

عضلات اصلی: عضله سینه ای بزرگ

دیگر عضلات: عضله دلتوئید قدامی

قفسه سینه فلای دستگاه

نکات آناتومیکی در انجام حرکت قفسه سینه دستگاه

نحوه گرفتن دست ها: انجام حرکت فلای دستگاه اگر دست ها در حالت طبیعی (کف دستها رو به یکدیگر) باشند حرکت بیشترین تاثیر را خواهد داشت ٬اما در صورتی که کف دست ها رو به جلو باشد می تواند به عنوان یک حرکت تمرینی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که در طول انجام حرکت آرنج ها کمی خمیده باید باشند و محکم گرفته می شوند.

دامنه حرکتی: هنگامی که دستگیره ها با فشار به یکدیگر نزدیک می شوند بخش میانی مرکز عضله سینه ای بیشترین تاثیر را می پذیرد.برای تاکید بیشتر بر روی بخش داخلی عضله سینه باید دامنه حرکتی محدودتری داشته باشید و بر فشار دادن دستگیره ها به طرف یکدیگر تمرکز کنید. تکرارهای محدود را طوری انجام دهید که دستان شما در زاویه کمتر از ۴۵ درجه باشد.اگر موقعیتی که دست ها به یکدیگر می رسند را ساعت ۱۲ فرض کنیم٬ دست چپ باید تا ساعت ۱۰ و دست راست باید تا ساعت ۲ حرکت کنند. برای انجام این حرکت برای رسیدن به حداکثر فشار بر روی عضلات٬ آرنج های خود را صاف نگه دارید.اگر دست های شما بیشتر از حد معمول باز شوند بخش خارجی عضله سینه بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.اگر دستگیره ها به پشت نیم تنه شما بروند یا به منطقه خطر وارد شوند احتمالا موجب آسیب دیدگی می شود.بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدگی هنگامی که دستان و سینه شما در یک راستا قرار گرفتند حرکت را به پایان برسانید و تکرار بعدی را انجام دهید.

مسیر حرکتی: وضعیت نشستن شما باید به گونه ای باشد که دستگیره ها هم سطح با سینه شما باشد.برای به حداکثر رساندن درگیری عضله سینه ای در تمام طول حرکت آرنج های خود (هم سطح شانه) را بالا نگه دارید.

وضعیت بدن: هنگامی که در پایین نشسته باشید و دستگیره ها بالا قرار داشته باشند، فشار بیشتر به بخش بالای عضله سینه ای می باشد. وقتی که شما در بالا نشسته باشید دستگیره ها پایین قرار گرفته باشند، فشار بیشتر در قسمت پایین عضله سینه می باشد. به منظور مورد هدف قرار دادند وسط سینه وضعیت نشستن شما باید به گونه ای باشد که دستگیره‌ها هم سطح با سینه شما باشد.

مقاومت: بر خلاف حرکت دمبل فلای٬مقاومت در بالا بردن وزنه تغییر می کند٬حرکت فلای دستگاه مقاومت یکسانی در سرتاسر حرکت ایجاد می ‌کند که بسیار عالی برای مورد هدف قرار دادن بخش داخلی عضله سینه می باشد.

شکل های دیگر انجام حرکت فلای دستگاه

فلای دستگاه پک دک

انجام این حرکت مشابه حرکت فلای دستگاه می باشد که به جای دستگیره شما از بالشتک ها استفاده می کنید.

فلای دستگاه با یک دست

برای انجام این حرکت می توانید تمرین را با یک دست انجام دهید.

آیا می خواهید نفر بعدی باشید؟

افراد بسیار زیادی با خواندن کتاب های ما توانسته اند بهترین و دلخواه ترین بدن خود را بسازند. آیا آماده هستید که شروع کنید و بدنی ایده آل داشته باشید؟

اگر می خواهید که قدم به قدم بدانید چگونه سریع تر از چیزی که فکر می کنید بدنی قوی، بدون چربی و عضلانی داشته باشید پس شاید بخواهید که نگاهی به پرفروش‌ ترین کتاب‌ های ما بیندازید.

در اینجا مقدار کمی از کتاب را برای شما افشا می‌ کنیم تا بدانید چه چیزی یاد می گیرید:

۷ تا از بزرگ ترین شایعه های عضله سازی و اشتباه که باعث می شود شما عضلات کوچک و ضعیف باقی بمانند و احساس ناامیدی داشته باشید.
تهیه کردن برنامه غذایی که به شما امکان می‌ دهد تا به آسانی عضله سازی، چربی سوزی و سلامتی را با خوردن غذاهایی که دوست دارید تجربه کنید.
۵ تا از بزرگ ترین افسانه های چربی سوزی و اشتباه که باعث می شود خانم ها اضافه وزن خود را حفظ کنند و دچار ناامیدی و سردرگمی شوند.
سیستم تمرینی که باعث می شود حداکثر نتایج را با تلاش خود به دست آورید و نیازی نیست که بیشتر از ۳ تا ۶ ساعت در هفته وقت خود را در باشگاه بگذرانید و همچنین انرژی بالاتری داشته باشید.
در پایان می توان گفت که شما قادر خواهید بود که به یک بدن هالیوودی دست پیدا کنید. در این مسیر نیازی نیست تا ساعت های زیادی در باشگاه باشید، گرسنگی بکشید و تمرینات طاقت فرسای هوازی انجام دهید.

کتاب های ما راه درست را به شما نشان می دهند تا بتوانید بدن خود را بسازید و به آن افتخار کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم