مچ دست با هالتر دست برعکس

نحوه انجام حرکت مچ دست با هالتر برعکس

  1. میله هالتر را در دست بگیرید به صورت کف دستان رو به زمین باشد. ساعدهای خود را روی ران و یا لبه نیمکت قرار دهید.
  2. با خم کردن مچ میله هالتر را به طرف پایین حرکت دهید..
  3. با استفاده از مچ میله را به طرف بالا بکشید.

عضلات درگیر در انجام حرکت مچ دست با حالت برعکس

عضلات اصلی: عضله دراز بازکننده مچ به زند بالایی٬عضله کوتاه بازکننده مچ به زند بالایی٬ عضله خم‌کننده مچ به زند پایینی

دیگر عضلات: عضله بازکننده انگشتان دست٬ عضله دراز بازکننده شست دست٬ عضله دراز بازکننده شست دست٬  عضله بازکننده انگشت اشاره٬ عضله خم‌کننده سطحی انگشتان دست٬ عضله عمقی خم‌کننده انگشتان دست

مچ دست هالتر دست برعکس

نکات آناتومیکی در انجام حرکت مچ دست با هالتر برعکس

فاصله دست ها: فاصله ایده آل برای گرفتن دست ها هم عرض شانه یا کمی نزدیک تر می باشد.دست ها باید هم راستای ساعد باشند تا فشارهای غیر ضروری مفصل مچ به حداقل برسد.

نحوه گرفتن دست ها: در انجام این حرکت باید کف دست ها روی زمین باشد و انگشتان شست دور میله هالتر قرار گیرند.

مسیر حرکتی: تغییر وضعیت قرار گرفتن ساعد نسبت به زمین باعث تغییر مقاومت شده و تمرکز حرکت را تغییر می ‌دهد.هنگامی که ساعدهای شما صاف و موازی با سطح زمین است در شروع حرکت مقاومت حداکثر می باشد و با بالا آوردن میله هالتر مقاومت کاهش پیدا می کند.هنگامی که ساعد های شما با زمین به صورت زاویه دار باشد به صورتی که آرنج بالاتر از مچ قرار گیرد٬در شروع حرکت مقاومت کمی وجود دارد و با بالا آوردن میله هالتر مقاومت افزایش پیدا می کند.در صورتی که ساعد به صورت زاویه دار گرفته شود باعث به حداکثر رسیدن انقباض عضلات ساعد می‌ شود.

دامنه حرکتی: برای ایجاد حداکثر درگیری عضله ساعد باید از تمام دامنه حرکتی استفاده کنید.

وضعیت قرار گرفتن بدن: برای انجام این حرکت مچ ها می تواند به صورت های مختلفی تکیه داده شوند:

  1. میان ران ها و روی نیمکت صاف
  2. روی ران های شما درحالی که روی نیمکت نشسته اید
  3. روی بالشتک شیبدار نیمکت جلو بازو لاری
  4. به صورت ایستاده و بدون اینکه ساعدها تکیه گاهی داشته باشند.

شکل دیگر انجام حرکت مچ دست با هالتر برعکس

مچ دست با دمبل برعکس

می توانید این حرکت را به صورت دمبل و تک دست نیز انجام دهید.

مچ دست با نیمکت جلو بازو لاری برعکس

ساعد را بر روی نیمکت شیب دار جلو بازو لاری تکیه دهید و سپس حرکت را اجرا کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید