جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه در دوره حجم چاق نشویم؟

چگونه در دوره حجم چاق نشویم؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند

5/5 - (2 امتیاز)

بدنسازان به منظور عضله سازی، وزن گرفتن و افزایش قدرت از دوره های حجم استفاده می کنند. هنگامی که هدف اصلی عضله سازی و افزایش وزن باشد بدنسازان مقدار غذای دریافتی در طول روز را افزایش می دهند و کالری اضافی وارد بدن خود می کنند. با این وجود مطالعات زیادی نشان داده است که افزایش مقدار غذا و بالا بردن کالری منجر به مقاومت انسولین می‌شود. مقاومت انسولین چیست؟ به طور خلاصه کار انسولین گرفتن گلوکز خون و ذخیره سازی آن در عضله و کبد به عنوان گلیکوژن می باشد. با این وجود هنگامی که انسولین بالا برود باعث افزایش ذخیره چربی و جلوگیری از شکسته شدن مولکول های چربی  می شود.

دوره حجم

مقاومت انسولین چیست؟

مقاومت انسولین هنگامی اتفاق می‌افتد که به سیگنال انسولین پاسخ ضعیفی داده شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد پانکراس مقدار بالایی از انسولین را برای پایین آوردن گلوکز خون آزاد می کند. نتیجه این است که نه تنها گلیکوژن عضلات کاهش پیدا می کند بلکه به اندازه ای بالا می رود که از مصرف چربی به عنوان سوخت جلوگیری می کنند و ذخیره چربی را افزایش می دهد.

بنابراین به هنگام بالا بردن مقدار غذا برای مدت طولانی به منظور عضله سازی چه اتفاقی می‌ افتد؟ بگذارید نگاهی کنیم و ببینیم که مطالعات چه می گویند.در یک مطالعه انجام شده شش مرد بیش از ۶۰۰۰ کالری در رژیم غذایی خود مصرف می کردند حضور داشتند. آنها شروع به نشان دادن مقاومت انسولین در کمتر از دو روز کردند (Boden et al., 2015).

در یک مطالعه دیگر ۲۹ مرد که رژیم غذایی بیشتر از ۴۰۰۰ کالری برای ۸ هفته داشتند مورد بررسی قرار گرفتند. با اینکه مقدار مصرف غذای این افراد نسبت به مطالعه قبلی کمی کمتر بود اما باز منجر به مقاومت انسولین شده بود (Johannsen et al., 2014) اما اگر الان دارید با خود می گوید که من به این اندازه مقدار کالری خودم را در دوره حجم افزایش نداده‌ام پس نتایج مطالعه  بعدی را در نظر بگیرید.

۲۴ مرد که تنها ۱۰۰۰ کالری بیشتر از کالری معمول شان را برای ۱۰۰ روز مصرف کردند.این گروه نیز شروع به نشان دادن نشانه هایی از مقاومت انسولین کرد (Oppert et al., 1995.)

دوره حجم

نتیجه گیری

حرف آخر اینکه علیرغم زمان یا تعداد کالری مصرف شده٬ مصرف غذای بالاتر از حد نیاز منجر به مقاومت انسولین می‌شود.افزایش وزن و چربی از عوامل مقاومت انسولین می باشد.فشار وارد شده به بدن هنگام پرخوری باعث ممانعت برای استفاده درست از کربوهیدرات ها می شود.اضافه کردن صحیح کالری به رژیم غذایی شما در دوره حجم نه تنها باعث کاهش مقاومت انسولین می‌شود بلکه باعث کاهش پیدا کردن زمان لازم برای دوره کات هم می شود.همچنین آزمایشگاه ما دریافت که دوره های حجم باید دوره های کوتاه تری باشند.پیشنهاد من استفاده از چرخه حجم و نوسان کالری با حجم بالا، متوسط و پایین در دوره خود می باشد.

برای مثال مقدار کالری مصرفی خود را برای ۲ تا ۶ هفته افزایش دهید.علاوه بر این ما دریافتیم که افزایش مقدار کالری معمولاً نباید چیزی بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری بالاتر رود.در نهایت ضروری است که بدانید مقاومت انسولین معمولا به خاطر سطح بالای انسولین اتفاق می‌افتد. پس بنابراین شما باید ترکیبی از کربوهیدرات ها با شاخص گلایسمی پایین و پروتئین های سالم برای دوره حجم خود انتخاب کنید.

منبع:themusclephd

آیا می خواهید نفر بعدی باشید؟

افراد بسیار زیادی با خواندن کتاب های ما توانسته اند بهترین و دلخواه ترین بدن خود را بسازند. آیا آماده هستید که شروع کنید و بدنی ایده آل داشته باشید؟

اگر می خواهید که قدم به قدم بدانید چگونه سریع تر از چیزی که فکر می کنید بدنی قوی، بدون چربی و عضلانی داشته باشید پس شاید بخواهید که نگاهی به پرفروش‌ ترین کتاب‌ های ما بیندازید.

در اینجا مقدار کمی از کتاب را برای شما افشا می‌ کنیم تا بدانید چه چیزی یاد می گیرید:

  • ۷ تا از بزرگ ترین شایعه های عضله سازی و اشتباه که باعث می شود شما عضلات کوچک و ضعیف باقی بمانند و احساس ناامیدی داشته باشید.
  • تهیه کردن برنامه غذایی که به شما امکان می‌ دهد تا به آسانی عضله سازی، چربی سوزی و سلامتی را با خوردن غذاهایی که دوست دارید تجربه کنید.
  • ۵ تا از بزرگ ترین افسانه های چربی سوزی و اشتباه که باعث می شود خانم ها اضافه وزن خود را حفظ کنند و دچار ناامیدی و سردرگمی شوند.
  • سیستم تمرینی که باعث می شود حداکثر نتایج را با تلاش خود به دست آورید و نیازی نیست که بیشتر از ۳ تا ۶ ساعت در هفته وقت خود را در باشگاه بگذرانید و همچنین انرژی بالاتری داشته باشید.

در پایان می توان گفت که شما قادر خواهید بود که به یک بدن هالیوودی دست پیدا کنید. در این مسیر نیازی نیست تا ساعت های زیادی در باشگاه باشید، گرسنگی بکشید و تمرینات طاقت فرسای هوازی انجام دهید.

کتاب های ما راه درست را به شما نشان می دهند تا بتوانید بدن خود را بسازید و به آن افتخار کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم