چقدر طول میکشد تا چربی های اضافه شکم و پهلو را آب کنیم؟
4.8 از 8 رای

داشتن مقدار کمی از چربی های بدنی سالم می باشد اما دلیل خوبی برای آب کردن چربی های اضافه اطراف شکم و پهلو وجود دارند. بر طبق تخمین دانشگاه هاروارد چیزی حدود ۹۰ درصد از چربی های بدن افراد در زیر پوست قرار گرفته اند. این چربی ها را با نام چربی زیر پوستی می شناسند.

۱۰ درصد چربی باقی مانده راچربی احشایی می نامند. این چربی ها در بخش پشت دیواره شکمی و همچنین فضای بین ارگان ها قرار گرفته است. این چربی ها با مشکلات زیادی برای سلامتی در ارتباط هستند. از جمله این مشکلات عبارتند از:

  • دیابت نوع ۲
  • بیماری های قلبی
  • سرطان

اگر هدف شما آب کردن چربی های شکم و پهلو باشد هیچ روش آسان و ساده ای وجود ندارد. رژیم‌ های غیر کارآمد و مکمل ها کار شما را آسان نمی کنند. همچنین در خاطر داشته باشید که نمی‌ توان کاهش چربی موضعی داشت و جوابگو نیست.

بهترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید کاهش چربی کل بدن از طریق ورزش و رژیم غذایی مناسب است. هنگامی که شما شروع به کاهش وزن می کنید چربی های شکم و پهلو نیز شروع به سوزانده شدن می‌ کنند.

اینکه چه مقدار طول بکشد تا چربی های شکم و پهلو آب شوند در فرد با فرد متفاوت است. این مطلب را بخوانید تا میانگین زمان برای کاهش چربی شکم را بدانید و اینکه چگونه کار خود را شروع کنید.

چقدر طول می کشد تا چربی سوزی اتفاق بیفتد؟

شما برای این که نیم کیلو کاهش وزن داشته باشید باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید. به این خاطر که ۳۵۰۰ کالری برابر با نیم کیلو چربی است. برای کاهش نیم کیلو در یک هفته باید ۵۰۰ کالری از رژیم غذایی روزانه خود را حذف کنید. در مجموع می توان گفت شما در یک ماه چیزی حدود ۲ کیلوگرم کم خواهید کرد.

افزایش فعالیت فیزیکی به شما در سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند. همچنین ورزش باعث ساخته شدن توده عضلانی نیز می شود. عضله از چربی سنگین تر است بنابراین حتی اگر به دنبال لاغر به نظر رسیدن و داشتن احساس لاغری هستید و به عدد درج شده بر روی ترازو توجهی نداشته باشید.

افراد با یکدیگر متفاوت هستند. به همین خاطر متغیر های زیادی لازم است تا مشخص شود شما برای سوزاندن کالری چقدر باید فعالیت فیزیکی داشته باشید.

هرچه شما چاق تر باشید کالری بیشتری با انجام فعالیت خواهید سوزاند. آقایان نسبت به خانم های هم سایز خود عضله بیشتری دارند که این به آقایان کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانند.

چگونه از کالری خود کم کنیم؟

کالری واحد اندازه گیری انرژی مواد غذایی است. هرچه شما انرژی بیشتری استفاده کنید کالری بیشتری هم خواهید سوزاند. کالری های استفاده نشده به عنوان چربی در بدن شما ذخیره شده‌اند و شما برای سوزاندن کالری های باید کالری کمتری دریافت کنید و انرژی بیشتری بسوزانید.

در اینجا چند روش برای کاهش کالری مواردی که در شروع روز می توانید از آنها استفاده کنید:

  • تغییر نوشیدنی ها
  • نوشیدن آب به جای سودا
  • نوشیدن قهوه تلخ به جای قهوه شیرین شده و خامه دار
  • قطع مصرف الکل
  • دوری از مواد غذایی با کالری بالا
  • عدم مصرف فست فودها و مواد غذایی فرآوری شده
  • مصرف میوه به جای شیرینی ها
  • پخت مواد غذایی به صورت گیری شده یا کبابی به جای سرخ کردن
  • کاهش حجم غذا
  • اندازه گیری روغن مصرفی برای پخت و پز
  • حذف روغن و سس های سالاد
  • استفاده از بشقاب یا کاسه کوچک تر
  • آهسته غذا خوردن و اینکه تلاش کنید غذا خوردن خود را تا ۲۰ دقیقه طول دهید
  • جلوی تلویزیون غذا نخورید
این مطلب را هم بخوانید  7 تا از بهترین برنامه های تمرین برای داشتن شانه های بزرگ تر

همچنین چگالی مواد غذایی را هم در نظر بگیرید. به عنوان مثال یک فنجان از انگور چیزی حدود ۱۰۰ کالری دارد اما یک فنجان از کشمش چیزی حدود ۴۸۰ کالری در خود دارد. سبزیجات تازه و میوه ها آب و فیبر بالایی دارند بنابراین به شما کمک می کنند بدون مصرف مقدار بالایی از کالری احساس سیری داشته باشید.

همچنین برای حفظ توده عضلانی خود نیاز به مقدار زیادی از پروتئین دارید. در سال ۲۰۱۶ محققان تحلیلی بر ۲۰ مطالعه درباره رژیم و کاهش وزن انجام دادند. محققان نتیجه گیری کردند بزرگسالان ۵۰ سال و بالاتر که یک رژیم با پروتئین بالا داشتند توانستند چربی بیشتر سوزانده و توده عضلانی بیشتری را حفظ کنند.

علاوه بر این ورزش منظم روزانه داشته باشید. می توانید این ورزش ها را انجام دهید:

  • پیاده به پارک بروید و در پارک پیاده روی کرده و برگردید
  • به جای استفاده از وسیله نقلیه از دوچرخه استفاده کنید
  • به جای آسانسور از پله استفاده کنید

ارائه شده توسط تیم دوپامین
منبع: Healthline

تنها با ذکر منبع راضی به کپی کردن مطالب سایت دوپامین فیت هستیم

اشتراک گذاری

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید