“برای اضافه کردن وزن زیاد چکار باید کرد؟”

این سوالی است که همواره از من پرسیده می شود.

وقتی 18 ساله بودم، قد ام حدود 180 سانتیمتر و وزن ام حدوداً 70 کیلوگرم بود، و مثل اکثر مردها دوست داشتم توجه دخترها را جلب کنم. و دخترها به عضلات توجه می کنند. پس مجلات بدنسازی و شیک پروتئین ام را برداشتم و سمت باشگاه رفتم، و این وضعیتی است که بعد از دو سال تلاش به آن رسیدم:

اینجا وزن ام 77 کیلوگرم است، بنابراین بیش از 1200 ساعت تلاش طاقت فرسای من در نهایت 7 کیلو برای من عایدی داشت. و حدود 5 کیلوگرم آن هم در سال اول اضافه شد. بعد از رسیدن به این وضعیت دیگر وزنی اضافه نمی کردم.

حتماً به من حق می دهید که خوشحال نبودم.

خسته و سردرگم بودم. فقط می خواستم بدانم اضافه کردن وزن با سرعتی بیشتر از صرفاً چند کیلو در سال چه “رمز و رازی” دارد.

  • باید تا می توانم غذا بخورم؟
  • آیا به اندازۀ کافی پروتئین نمی خورم؟
  • آیا هر روز به ترکیبی از مکمل ها نیاز دارم؟
  • باید بیشتر تمرین کنم؟ کمتر تمرین کنم؟ متفاوت تمرین کنم؟
  • یا اینکه صرفاً از لحاظ ژنتیکی نفرین شده ام تا نتوانم به آسانی وزن اضافه کنم؟

خب، به اندازۀ کافی خوش شانس بودم که توانستم جواب های این سوال ها را بفهمم. و این وضعیت حالای من است:

در این مقاله، قصد دارم به بعضی از اشتباهات خطرناک در زمینۀ افزایش وزن که باید آن ها را بدانید اشاره کنم.

علاوه بر این، قصد دارم بزرگ ترین درس هایی که در طول این مسیر آموخته ام، و اینکه چطور شما هم می توانید با سرعت هر چه بیشتری وزن(و عضله) اضافه کنید را با شما در میان بگذارم.

پس، بیایید کار را با روشن کردن هدف واقعی مان شروع کنیم …

بدون اینکه فقط چربی اضافه کنیم به سرعت وزن مان را بالا ببریم

هدف ما این است.

هر کسی می تواند چاق شود. شما هم می توانید.

 

وقتی طوری غذا می خورید و تمرین می کنید که به حداکثر رشد عضلانی برسید، قدری چربی اضافه می کنید(به زودی دلیل آن را خواهید فهمید)

اما باید بتوانید عضله هم اضافه کنید. در واقع باید به همان اندازه که چربی اضافه می کنید عضله نیز اضافه کنید.

در این مقاله به این می پردازیم که چطور می توانیم هر چه سریع تر وزن و عضله اضافه کنیم.

برای مشاهده کامل این محتوا عضویت طلایی را تهیه کنید

عضویت طلایی برای کاربران حرفه ای است:

با تهیه عضویت طلایی علاوه بر محتوایی که کاربران عادی به صورت رایگان دریافت می کنند٬ محتواهای  اختصاصی نیز دریافت می کنند مانند:

کلیپ های اختصاصی

ماهانه ۴ کلیپ با زیرنویس اختصاصی ارائه شده توسط تیم دوپامین

خلاصه کتاب

هر ماه خلاصه ای از یک کتاب تازه منتشر شده در زمینه ی تغذیه به صورت اختصاصی توسط تیم دوپامین ارائه می شود.

مقالات اختصاصی

هر هفته ۳ مقاله از معتبرترین و به روزترین مطالب ارائه شده در زمینه ی تغذیه و بدنسازی در قسمت عضویت طلایی قرار می گیرد.

پادکست

دانلود رایگان ۳ پادکست اختصاصی در زمینه بدنسازی و لاغری

اینفوگرافیک

ماهانه ۳ اینفوگرافیک اختصاصی که توسط تیم دوپامین آماده می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید