جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۱ دلیلی که باعث ایجاد چربی های شکمی می شود

۱۱ دلیلی که باعث ایجاد چربی های شکمی می شود

آنچه در این مطلب خواهید خواند

5/5 - (1 امتیاز)

چربی های اضافی شکمی به شدت ناسالم می باشند. این چربی ها خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سندروم متابولیک٬ دیابت نوع دو ، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می ‌دهند. (1)

اصطلاح پزشکی برای چربی ناسالم چربی احشایی می باشد که به چربی اطراف کبد و سایر اعضای بدن در شکم شما اشاره دارد. حتی افراد دارای وزن طبیعی با چربی اضافی شکم٬در خطر افزایش مشکلات سلامتی می باشند. (2)

در اینجا به معرفی ۱۱ دلیلی که باعث افزایش چربی های شکمی می شود می پردازیم.

۱. خوردن نوشیدنی و غذاهای شیرین

بسیاری از افراد روزانه شکر زیادی مصرف می کنند بدون آنکه متوجه این مورد باشند. غذاهای با شکر زیاد مانند کیک و شکلات به همراه انتخاب های به اصطلاح سالم مانند مافین و ماست یخ زده از جمله این غذاها می باشد. سودا ، نوشیدنی قهوه طعم دار شده و چای شیرین در میان محبوب ترین نوشیدنی های شیرین شده قرار دارند.

مطالعات شهودی نشان می‌دهند که میان دریافت شکر زیاد و چربی های شکمی اضافی ارتباط وجود دارد که این به خاطر مقدار بسیار زیاد فروکتوز اضافه شده به شکل می باشد. (345)

هم شکر معمولی و هم شربت ذرت حاوی فروکتوز خیلی بالایی می باشد. شکر معمولی حاوی ۵۰ درصد فروکتوز و شربت ذرت حاوی ۵۵ درصد از فروکتوز می باشد.

در یک مطالعه ۱۰ هفته‌ ای افراد چاق و دارای اضافه وزن ای که ۲۵ درصد کالری دریافتی شان را از نوشیدنی های شیرین شده حاوی فروکتوز به دست آورده بودند کاهش انسولین و افزایش چربی های شکمی را تجربه کردند. (6)

یک مطالعه دیگر گزارش داد افرادی که در رژیم غذایی شان فروکتوز بسیار زیای وجود دارد مقدار چربی سوزی و متابولیسم آنها کاهش پیدا می کند. (7)

با وجودی که مقدار بسیار زیاد شکر در هر فرمی منجر به افزایش وزن می شود اما نوشیدنی‌ های شیرین شده بسیار مسئله ساز خواهد شد.سودا و دیگر نوشیدنی های شیرین باعث می شود که شما در یک زمان بسیار کوتاه مقدار زیادی از شکر دریافت کنید.

علاوه بر این مطالعات نشان می دهند که تاثیر کالری های مایع بر اشتها همانند اثر کالری ‌های جامد نمی باشد. هنگامی که شما کالری های مایع مصرف می کنید احساس سیری پیدا نخواهید کرد و برای جبران این گرسنگی به خوردن غذای بیشتر می ‌پردازید. (89)

[quote bgcolor=”#f2f2f2″]

خلاصه: مصرف متداول غذاها و نوشیدنی‌های حاوی شکر یا شربت ذرت با فروکتوز بالا باعث افزایش چربی های شکمی می شود.

[porto_buttons btn_title=”خواندن رایگان با خرید اشتراک” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fdopaminefit.irr%2Fsubscription%2F|title:%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9″ btn_align=”porto-btn-center” btn_title_color=”#ffffff” btn_bg_color=”#e30143″ css_adv_btn=”.vc_custom_1620108776313{border-radius: 5px !important;}” btn_font_size=”20px”]

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم