جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۵ اشتباه رایج به هنگام کاهش وزن

۱۵ اشتباه رایج به هنگام کاهش وزن

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

کاهش وزن به نظر کار خیلی سختی می باشد. گاهی اوقات شما احساس می کنید که دارید کار درست را انجام می دهید اما نتیجه نمی گیرید.شاید شما در واقع با دنبال کردن توصیه های منسوخ شده یا راهنمایی های اشتباه فرایند کاهش وزن را به تاخیر می‌اندازید.

در اینجا به بررسی ۱۵ اشتباه رایجی می پردازیم که به هنگام کاهش وزن رخ می دهد.

۱. تنها بر روی وزن ترازو تمرکز می کنید

این بسیار رایج است که شما احساس می ‌کنید کاهش وزن شما به کندی پیش می‌ رود علیرغم اینکه وفادارانه به رژیم غذایی خود ادامه می دهید. با این وجود عددی که بر روی ترازو نمایش داده می شود تنها تغییرات وزنی را اندازه گیری می کنند. وزن  تحت تاثیر چندین فاکتور است که از جمله آنها می توان به غذای باقیمانده در سیستم بدن شما اشاره کرد.

سیستم بدن در حقیقت وزن شما را با توجه به مقدار غذا و مایعاتی که مصرف می ‌کنید می‌تواند تا 1.8 کیلو گرم در روز نوسان داشته باشد. همچنین افزایش هورمون  استروژن و دیگر تغییرات هورمونی در خانم ها منجر به احتباس آب بیشتر می شود که این خود را در ترازو نشان می ‌دهد.

اگر عدد ترازو تغییری نمی کند شاید شما به خوبی چربی می ‌سوزانید اما احتباس آب زیادی دارید. خوشبختانه شما می ‌توانید برای دفع آب زیادی بدنتان چندین کار انجام دهید.علاوه بر این اگر شما به انجام تمرین‌های ورزشی نیز می ‌پردازید می توانید عضله سازی و چربی سوزی داشته باشید.

هنگامی که آب اضافی بدن دفع می شود لباس های شما برای تان آزادتر می شود (به خصوص در اطراف کمر) حتی علی رغم اینکه وزن شما ثابت مانده است.

اندازه گیری دور کمر با استفاده از متر و گرفتن عکس به صورت ماهانه از خودتان کاهش چربی واقعی را به شما نشان می دهد حتی اگر اعداد ترازو تغییری نکند.

خلاصه: فاکتورهای بسیاری وزن ترازو اثر می گذارند که از جمله آنها می توان به وزن غذای گوارش نشده و مقدار عضله اضافه شده اشاره کرد. شما ممکن است در حال از دست دادن چربی باشید حتی اگر عدد ترازو تغییر خاصی نکند.

[porto_buttons btn_title=”خواندن رایگان با خرید اشتراک” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fdopaminefit.irr%2Fsubscription%2F|title:%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9″ btn_align=”porto-btn-center” btn_title_color=”#ffffff” btn_bg_color=”#e30143″ css_adv_btn=”.vc_custom_1620108776313{border-radius: 5px !important;}” btn_font_size=”20px”]

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم