اگر می خواهید لاغر شوید باید مقداری از کالری های دریافتی روزانه را کم کنید. متاسفانه اکثر رژیم های لاغری منجر به افزایش اشتها و گرسنگی شدید می شوند. اشتها و گرسنگی کار را برای وزن کم کردن سخت می کنند.

با انجام راهکارهای علمی که در ادامه گفته شده می توانید به راحتی احساس سیری بیشتری داشته باشید و چالش های کمتری برای کاهش وزن پیش روی شما باشد.

۱. پروتئین بخورید

اضافه کردن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی به شما احساس سیری بیشتری می دهد. پروتئین کمک می کند تا در وعده های بعدی میل کمتری داشته باشید و چربی بسوزانید. (12)

به طور مثال یک مطالعه کاهش وزن به بررسی دو صبحانه متفاوت با تعداد کالری یکسان پرداخت. یک صبحانه از تخم‌مرغ و صبحانه دیگر از نان بیگل تشکیل شده بود. افرادی که برای صبحانه تخم مرغ مصرف کرده بودند بعد از ۸ هفته ۶۵ درصد کاهش وزن بیشتری تجربه کردند و ۱۶ درصد چربی بیشتری سوزانده بودند.(3)

یکی از عوارض جانبی محدود کردن کالری می تواند عضله سوزی باشد به همین خاطر مصرف بالای پروتئین از این مسئله جلوگیری می کند. (4)

در صورتی که ۲۰ تا ۳۰ درصد از کالری دریافتی شما از پروتئین تشکیل شده باشد یا چیزی حدود ۱ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن تان پروتئین مصرف کنید تقریبا نیاز روزانه را برطرف ساخته اید.

خلاصه: دریافت پروتئین کافی از طریق رژیم غذایی تان باعث کاهش وزن بیشتر و همچنین کاهش اشتها می گردد.

برای مشاهده کامل این محتوا عضویت طلایی را تهیه کنید

عضویت طلایی برای کاربران حرفه ای است:

با تهیه عضویت طلایی علاوه بر محتوایی که کاربران عادی به صورت رایگان دریافت می کنند٬ محتواهای  اختصاصی نیز دریافت می کنند مانند:

کلیپ های اختصاصی

ماهانه ۴ کلیپ با زیرنویس اختصاصی ارائه شده توسط تیم دوپامین

خلاصه کتاب

هر ماه خلاصه ای از یک کتاب تازه منتشر شده در زمینه ی تغذیه به صورت اختصاصی توسط تیم دوپامین ارائه می شود.

مقالات اختصاصی

هر هفته ۳ مقاله از معتبرترین و به روزترین مطالب ارائه شده در زمینه ی تغذیه و بدنسازی در قسمت عضویت طلایی قرار می گیرد.

پادکست

دانلود رایگان ۳ پادکست اختصاصی در زمینه بدنسازی و لاغری

اینفوگرافیک

ماهانه ۳ اینفوگرافیک اختصاصی که توسط تیم دوپامین آماده می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید