جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۹ خوراکی فوق العاده برای مبارزه با میل به شیرینی جات

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به نتیجه دلخواهت نرسیدی؟

تو نفر بعدی باش

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

3.7/5 - (3 امتیاز)

میل شدید به شیرینی جات به خصوص در میان خانم ها بسیار رایج می باشد. در حقیقت بیشتر از ۷۹ درصد خانم‌ ها و ۶۸ درصد از آقایان تجربه میل شدید به غذا از جمله به شیرینی جات را دارند.

افرادی که میل شدید به شیرینی جات دارند تمایل زیادی به خوردن چیزهای شیرین پیدا می کنند و بسیار سخت می توانند خودشان را در برابر این موضوع کنترل کنند. این می تواند منجر به پرخوری یا مصرف کالری بیش از حد شود. خوشبختانه با انجام برخی کارها می‌ توانید به این میل شدید پایان دهید. در اینجا به معرفی ۱۹ غذا می پردازیم که با میل شدید به شیرینی جات مبارزه می کنند.

۱. میوه جات

هنگامی که افراد میل شدید پیدا می کنند دنبال غذاهای پرچرب با قند بالا مانند شکلات می گردند. با این وجود جایگزین کردن غذاهای بی کیفیت با میوه هنگامی که به چیز شیرین نیاز پیدا می‌ کنید می‌تواند آن مقدار شیرینی مورد نیاز شما را فراهم کند.

میوه ها به صورت طبیعی شیرین هستند و همچنین حاوی ترکیبات سودمند و فیبر هستند. برای اینکه مطمئن شوید میل شدید به قند در شما از بین رفته است از میوه هایی که شیرینی جات زیادی دارند مانند انبه یا انگور استفاده کنید. همچنین اگر گرسنه هم می باشید مقداری ماست به میوه خود اضافه کنید تا رضایت خاطر کاملی داشته باشید.

خلاصه: میوه ها علاوه بر قند حاوی مواد مغذی و ترکیبات سالم بسیار زیادی می‌ باشند.

۲. توت ها

توت ها فوق العاده ترین ماده مغذی می باشند که می توانید برای متوقف کردن میل شدید به قند استفاده کنید. با اینکه توت ها مزه شیرینی جات دارند اما سرشار از فیبر می‌ باشند به این معنا که قند بسیار پایینی دارند.

در صورتی که میل شدید شما به قند بیشتر عادت باشد تا گرسنگی پس توت ها یک انتخاب و فوق العاده می باشند. برای مثال ممکن است شما در حین تماشای تلویزیون به خوردن غذای شیرین تمایل داشته باشید.

علاوه بر این توت ها سرشار از ترکیبات گیاهی، آنتی اکسیدان های قوی و خواص ضد التهابی می باشند.به این معنا که آنها به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت کمک می کنند.

خلاصه: توت ها دارای مزه شیرینی بوده و همچنین فیبر بالا و قند کمی دارند. مصرف منظم توت به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و دیابت کمک می ‌کند.

۳. شکلات تلخ

شکلات تلخ به جای شیرینی جات بخورید

شکلات یکی از رایج ترین غذاهایی می ‌باشد که افراد به هنگام میل شدید به شیرینی جات مصرف می کنند. به ویژه این مورد در مورد خانم ها بسیار صدق می‌کند. با این وجود اگر متوجه شدید که تمایل به خوردن شکلات دارید پس بهتر است نوع سالم تر آن یعنی شکلات تلخ را انتخاب کنید.

شکلات تلخ شکلاتی می باشد که بیشتر از ۷۰ درصد آن کاکائو است. همچنین شکلات تلخ حاوی ترکیبات گیاهی سالم به نام پلی فنول می باشد. برخی مطالعات نشان می دهند که اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهاب پلی فنول به بهبود نشانه های سلامت قلب کمک می کند.

با این وجود شکلات تلخ نیز مانند شکلات های معمولی حاوی قند و چربی می باشد بنابراین بهتر است مصرف شکلات خود را محدود کنید و تنها چند تکه کوچک برای راضی کردن میل به چیزهای شیرین مصرف کنید.

خلاصه: چندین تکه از شکلات تلخ را با شکلات معمولی جایگزین کنید زیرا که شکلات تلخ شکر کمتر و مقدار بیشتری از پلی فنول دارد.

۴. اسنک

تمامی اسنک‌ ها سالم نیستند و برخی از آنها قند و چربی بالایی دارند. با این وجود اگر می خواهید به خوردن چیزهای شیرین غلبه کنید می توانید از اسنک های سالم بهره ببرید.

از اسنک هایی که با جو درست شده و یا با میوه های تازه یا خشک شیرین شده اند استفاده کنید.همچنین به دنبال اسنک هایی باشید که حاوی قند های سالم مانند عسل، شیره آگاو یا قند نارگیل باشند.

بهترین اسنک ها آنهایی هستند که از مواد غذایی سالم تهیه شده اند. زیرا که این اسنک ‌ها دارای فیبر بالا و مواد غذایی مفید می باشند.

خلاصه: اسنک هایی که با استفاده از مواد غذایی سالم تهیه شده باشند می توانند میل به شیرینی جات را کاهش دهند.

۵. دانه چیا

مواد غذایی مهم مانند امگا ۳، فیبرهای خوراکی محلول و ترکیبات گیاهی سالم می باشد. در حقیقت فیبرهای محلول چیزی در حدود ۴۰ درصد دانه چیا را تشکیل می دهد.

این نوع از فیبر به راحتی آب را جذب می کنند و باعث تشکیل یک ماده ژله مانند در روده شما می شود که به احساس سیری برای زمان طولانی تر و پیشگیری از میل شدید به شیرینی جات کمک می کند.

همچنین دانه چیا چندین کاربرد دارد بنابراین اگر دسری می خواهید تا میل به شیرینی جات را در خود راضی کنید می‌ توانید پودینگ دانه چیا درست کنید.

خلاصه: دانه چیا فیبر محلول می باشد که به شما کمک می کند تا برای مدت زمان طولانی تر سیر بمانید و میل شدید به شیرینی جات را مهار کنید.

۶. آدامس های بدون قند یا نعنا

آدامس یک راه فوق العاده برای کنترل میل شدید به شیرینی جات می باشد. صمغ یا نعنایی که با شیرین کننده‌ های مصنوعی ساخته شده‌اند مزه شیرین دارند اما حاوی حداقل مقدار کالری بوده و بدون شکر می باشند.

اگرچه در این مورد نتایج متفاوتی در دسترس قرار دارد اما برخی مطالعات نشان می دهند که آدامس به کنترل گرسنگی، میل به قند و کربوهیدرات دریافتی کمک می کند.

علاوه بر کمک به مبارزه با میل به شیرینی جات، استفاده از آدامس بعد از وعده غذایی برای دندان ها بسیار خوب می باشد.

خلاصه: جویدن آدامس بدون قند برای شما مزه شیرینی فراهم کرده و میل به شیرینی جات و مقدار غذای دریافتی را کنترل می کنند.

۷. بنشن

بنشن حبوبات

بنشن های مانند عدد، لوبیا و نخود بهترین منابع گیاهی فیبر و پروتئین می باشند. در حقیقت یک فنجان (۱۹۸ گرم) دارای ۱۸ گرم پروتئین و ۱۶ گرم فیبر می ‌باشد.

پروتئین و فیبر باعث افزایش احساس سیری می شوند. بنابراین در تئوری٬ اضافه کردن بنشن به رژیم تان کمک می کند که احساس سیری بیشتری داشته باشید و میل شما به شیرینی جات کاهش پیدا کند.

۸. ماست

ماست یک خوراکی سالم می باشد که حاوی پروتئین بالا بوده و سرشار از کلسیم است. علاوه بر این مطالعات پیشنهاد می ‌کنند که از ماست برای تنظیم اشتها و کنترل میل به غذا استفاده کنید.

در حقیقت یک مطالعه نشان داد خانم های با وزن متعادلی که از ماست یونانی با پروتئین بالا به عنوان میان وعده عصر استفاده می کنند گرسنگی کمتری احساس کرده و در وعده های بعدی نیز کمتر گرسنه بودند تا افرادی که میان وعده آن ها پروتئین پایینی داشته یا میان وعده ای ندارند.

بنابراین ماستی را انتخاب کنید که حاوی پریبیوتیک و بدون شکر باشد.

خلاصه: ماست یک میان وعده با پروتئین بالا می باشد که به کنترل اشتها و میل شدید به خوردن کمک می‌کند.

۹. خرما

خرما میوه خشک شده نخل خرما می‌باشد.با وجودی که خرما خشک شده است اما منبع فوق العاده ای از فیبر، پتاسیم ، آهن و ترکیبات گیاهی سودمند می ‌باشد. داشتن چندین خرما به جای سودا یا شکلات در رژیم غذایی شیرینی مورد نیاز شما را تامین کرده و همچنین برای شما مواد مغذی سالمی فراهم کنند.

همچنین شما می توانید خرما را با آجیل هایی مانند بادام برای رفع میل به شیرینی مصرف کنید. با این وجود به خاطر داشته باشید که خرما بسیار شیرین می‌ باشد پس اگر می‌ خواهید خرما بخورید ۱ تا ۳ عدد کافی می باشد.

خلاصه: خرماها بسیار شیرین می باشند بنابراین شما می توانید میل به شیرینی جات را در خود کم کنید و همزمان دیگر مواد مغذی سودمند را برای بدن خود فراهم کنید.

۱۰. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین

سیب ‌زمینی شیرین بسیار مغذی، شیرین و سیر کننده می باشد. سیب زمینی شیرین حاوی کربوهیدرات بالایی می باشد اما همچنین مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین آ ویتامین سی و پتاسیم می ‌باشد.

برخی از افراد میل شدید به شیرینی جات دارد زیرا که در طول روز به مقدار کافی غذا نمی خورند. اضافه کردن منابع کربوهیدرات مانند سیب زمینی شیرین به وعده غذایی ‌تان به خاطر طعم شیرینی که دارد میل شدید به خوردن را در حالت متعادل نگه می دارد.

خلاصه: سیب زمینی شیرین برای شما طعمی شیرین به ارمغان می آورد و به احساس سیری برای مدت بیشتری کمک می کند و میل شما به مصرف شیرینی بسیار کاهش پیدا می کند.

۱۱. گوشت، مرغ و ماهی

اضافه کردن منابع پروتئینی مانند گوشت، مرغ و ماهی به وعده غذایی تان کمک می‌ کند که از میل شدید به شیرینی جات پیشگیری کنید. در حقیقت اگر به دنبال کاهش وزن هستید خوردن مقدار کافی از پروتئین برای مدیریت غذایی دریافتی، میل به غذا و وزن بسیار مهم می باشد.

در یک مطالعه هنگامی که شرکت‌کنندگان یک رژیم کاهش وزن که ۲۵ درصد آن را پروتئین تشکیل می‌داد را دنبال کردند میل آنها به غذا خوردن ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد و همچنین تمایل آنها به خوردن غذا در آخر شب به نصف کاهش پیدا کرده بود.

بنابراین اگر در رژیم غذایی کاهش وزن می باشید و تمایل زیادی به خوردن شیرینی جات دارید مطمئن شوید که وعده غذایی شما حاوی منابع پروتئینی مانند گوشت ، مرغ و ماهی باشد. اگر گیاه خوار هم هستید نگران نباشید زیرا که منابع پروتئین حیوانی  نیز اثر یکسانی دارد.

خلاصه: منابع خوب پروتئینی مانند گوشت و مرغ و ماهی باعث سیری شده و میل به خوردن چیزهای شیرین را کم می کند.

۱۲. اسموتی ها

اگر به دنبال خوردن یک چیز شیرین هستید و می خواهید که به سرعت گرسنگی خود را برطرف کنید اسموتی یک انتخاب فوق العاده می باشد.

شیرینی میوه به همراه اثر سیر کنندگی ماست باعث می شود که نیاز شما به چیزهای شیرین برطرف شود در حالیکه مواد مغذی بسیار زیادی هم دریافت می کنید.

اگر از اسموتی ها استفاده می کنید مطمئن شوید که به جای آب میوه از میوه استفاده می کنیم در غیر این صورت فیبرهای میوه را از دست می دهید.

خلاصه: درست کردن اسموتی با میوه کامل و ماست با میل به خوردن چیزهای شیرین مبارزه می‌ کند.

۱۳. سودای بدون قند

سودای بدون قند

سودا بسیار شیرین می باشد نوشیدن مقدار زیادی از نوشیدنی های شیرین شده با خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری قلب و دیابت مرتبط می باشد.

در حقیقت افرادی که سودا مصرف می ‌کنند و نوشیدنی‌های شیرین شده را از رژیم غذایی خود حذف می کنند ممکن است میل شدید به شیرینی جات را تجربه کنند. استفاده از نوشیدنی بدون قند میل شما به شیرینی جات را کم می کنند بدون اینکه شکر یا کالری اضافه مصرف کرده باشید.

خلاصه: استفاده از نوشیدنی ‌های به همراه شیرین کننده مصنوعی به جای نوشیدنی های با قند بالا به شما کمک می کنند تا میل به شیرینی جات را برطرف کنید.

۱۴. آلو بخارا

آلو بخارا آلوی خشک شده می باشد. آلو بخارا نیز همانند خرما سرشار از فیبر و مواد مغذی بوده که مزه بسیار شیرینی دارد. به این معنا که شما می توانید به عنوان یک جایگزین سالم برای شیرینی جات از آلوی بخارا استفاده کنید.به خاطر فیبر بالا و دارا بودن سوربیتول، طبیعی آلو بخارا به رفع یبوست کمک می کند.

خلاصه: آلو بخارا شیرین٬ مغذی و سرشار از فیبر می ‌باشد بنابراین یک غذای سالم برای رفع میل به غذاهای شیرین خواهد بود.

۱۵. تخم مرغ

تخم مرغ غذای سرشار از پروتئین می باشد که به تحت کنترل داشتن اشتها و میل به غذا کمک می کند. در حقیقت تحقیقات نشان می دهد که یک صبحانه با پروتئین بالا مانند تخم مرغ باعث کاهش گرسنگی می شود و به خوردن غذای کمتر در طول روز کمک می‌ کند.

این مورد تا حدی درست می باشد زیرا را صبحانه با پروتئین بالا هورمون گرسنگی را سرکوب می‌ کنند و برخی از هورمون هایی که باعث سیری می شوند از جمله پپتاید YY (PYY) و گلوکاگون peptide-1 (GLP-1) را افزایش می دهد.

پس خوردن پروتئین در وعده صبحانه باعث احساس سیری برای مدت طولانی ترین می شود و میل به خوردن غذاهای شیرین را کم می کند.

خلاصه: تخم مرغ یک انتخاب خوب به خصوص برای صبحانه می باشد. تخم مرغ باعث احساس سیری برای مدت طولانی شده و میل به خوردن چیزهای شیرین را در طول روز کاهش می‌ دهد.

۱۶. آجیل مخلوط

آجیل مخلوط یک انتخاب فوق العاده می باشد اگر میل شدید به شیرینی جات دارید.آجیل ها حاوی چربی سالم، پروتئین، فیبر و ترکیبات گیاهی می باشند. مصرف آجیل مزایای زیادی برای سلامتی شما به دنبال دارد که از جمله آنها می‌ توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری ‌های قلبی و دیابت اشاره کرد.

با این وجود به خاطر داشته باشید که آجیل ها کالری بالایی دارند بنابراین بیشتر از یک مشت آجیل نخورید.

خلاصه: آجیل مخلوط میل شما به شیرینی جات را کاهش می ‌دهد و همچنین ارزش غذایی زیادی به شما اضافه می ‌کند.

۱۷. غذاهای حاوی مخمر

غذاهای حاوی مخمر مانند ماست، کیمچی، کامبوچا و ساور کراوت منابع سودمندی از باکتری ها می باشند. باکتری های مفید یافته شده در این غذاها به حفظ تعادل باکتری های خوب در روده کمک می کنند و همچنین خطر ابتلا به بیماری های ایجاد شده توسط باکتری ها کمک می کنند.

پیشنهاد می شود که برای حفظ سلامتی روده و جلوگیری از میل شدید به غذا خوردن برخی از غذاهای حاوی مخمر را برای رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خلاصه: غذاهای حاوی مخمر به حفظ سلامتی روده که بر اشتها و غذای دریافتی اثر می گذارد.

۱۸. غلات کامل

غلات کامل فیبر بالا دارند و حاوی مواد مغذی از جمله ویتامین های گروه ب، منیزیم، آهن، فسفر، منگنز و سلنیوم می باشد.مصرف غلات کامل با عمر طولانی تر و زندگی سالم ‌تر در ارتباط می باشد همچنین باعث می ‌شود که شما احساس سیری داشته باشید.

غلات کامل رشد باکتری های مفید مانند بیفیدوباکتریوم، لاکتوباسیل و باکتریودیتس را در روده بالا می برد.به طور کلی مطمئن شوید که به مقدار کافی غلات کامل را در رژیم غذایی خود دریافت می کنید زیرا به شما کمک می کنند که سیر بمانید و از میل شدید به قند پیشگیری کنید.

خلاصه: غلات کامل حاوی فیبر بالایی می باشند که به احساس سیری کمک می کنند.

۱۹. سبزیجات

در حالی که خوردن سبزیجات ممکن است از میل شما به خوردن چیزهای شیرین کم نکنند اما اضافه کردن سبزیجات به رژیم‌ غذایی خود مفید خواهد بود.

سبزیجات دارای فیبر بالا و کالری کمی می باشند. همچنین سبزیجات حاوی مواد مغذی و ترکیبات گیاهی سودمندی می باشد.خوردن سبزیجات بیشتر، یکی از بهترین کارها برای سلامتی و پایین آوردن خطر ابتلا به بیماری ‌ها مانند بیماری‌ های قلبی و سرطان می باشد.

اضافه کردن سبزیجات یک راه خیلی خوب برای بالا بردن حجم وعده غذایی می باشد و به شما کمک می کنند که در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشیم.

خلاصه: اضافه کردن سبزیجات به وعده غذایی باعث سیری و پیشگیری از میل به خوردن قند شود.

منبع: healthline

 

اشتراک گذاری این مطلب

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

تو نفر بعدی باش

به نتیجه دلخواهت نرسیدی؟

شما چه نظری دارید؟ برای ما بنویسید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم