جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۴۰ غذایی که کالری پایینی دارند

۴۰ غذایی که کالری پایینی دارند

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

کاهش کالری دریافتی یک راه موثر برای کاهش وزن است. اما با این وجود هنگامی که صحبت از ارزش غذایی می‌ شود تمام غذاها یکسان نیستند.

هنگامی که کالری دریافتی را محدود می کنید بسیار مهم است غذاهای با تراکم مواد مغذی بالا انتخاب کنید که حاوی مقدار بسیار زیادی از مواد مغذی باشند. علاوه بر این یک رژیم حاوی غذاهای کامل و تراکم مواد مغذی بالا به احساس سیری بیشتر در هنگام محدود کردن کالری کمک می کند. (1)

در اینجا ۴۰ غذای با کالری پایین و سرشار از مواد مغذی را به شما معرفی می کنیم.

1-4: گوشت و ماکیان

به خاطر اینکه گوشت و ماکیان سرشار از پروتئین هستند یک انتخاب بسیار خوب هست حتی هنگام محدود کردن کالری می باشند. همچنین پروتئین باعث احساس سیری برای مدت طولانی تر و مصرف کالری کمتر در طول روز کمک می‌ کند. (23)

گوشتی که تقریباً بدون چربی باشد دارای کمترین مقدار کالری است. چربی تراکم کالری بالایی دارد بنابراین بخش های پر چرب گوشت مقدار کالری بالاتری در خود دارد.

1.گوشت استیک

هیچ دلیلی وجود ندارد که از استیک خود لذت نبرید وقتی که کالری های اضافی موجود در چربی را قطع کرده‌اید. گوشت گاو بسیار مغذی بوده و یک منبع فوق العاده از ویتامین ب ۱۲ و آهن است. (4)

آهن یک ماده مغذی بسیار ضروری بوده که به حمل اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند و در عین حال ویتامین ب ۱۲ برای شکل گلبول های قرمز خون بسیار ضروری می باشد. (5)

با این وجود لازم به ذکر است که گوشت استیک باید کاملا بدون چربی باشد. همچنین مطمئن شوید که آن را زیاد نمی پزید زیرا که خشک و سفت خواهد شد.

کالری: ۱۳۸ کالری در سه اونس و یا به عبارت دیگر ۱۶۸ کالری در ۱۰۰ گرم.

2.گوشت سینه مرغ بدون پوست و استخوان

گوشت مرغ بسیار فوق العاده بوده و همچنین یک منبع فوق العاده از پروتئین است. (6)

شما می توانید با حذف تمام پوست و چربی های مشخص سینه مرغ کالری این ماده خوراکی را پایین نگه دارید.

کالری: ۹۲ کالری در هر ۳ اونس یا ۱۱۰ کالری در ۱۰۰ گرم.

3.گوشت سینه بوقلمون

سینه ی بالای بوقلمون پروتئین ، ویتامین ب ۶ و نیاسین بالایی دارد. ویتامین های ب با شکستن غذایی که می خورید سوخت و ساز کرده و آن را به انرژی تبدیل کند. (7)

کالری: ۹۳ کالری در هر ۳ اونس یا ۱۱۱ کالری در هر ۱۰۰ گرم.

4.گوشت پشت مازو

گوشت پشت مازو یکی از لخم ترین بخش های گاو می باشد که کالری فوق العاده کمی دارد. همچنین این بخش از گوشت گاو حاوی چندین ویتامین ب بوده و یک انتخاب فوق العاده از منبع پروتئین با کیفیت بالا است.

کالری: ۱۲۲ کالری در هر ۳ اونس یا ۱۴۳ کالری در هر ۱۰۰ گرم.

[porto_buttons btn_title=”خواندن رایگان با خرید اشتراک” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fdopaminefit.irr%2Fsubscription%2F|title:%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9″ btn_align=”porto-btn-center” btn_title_color=”#ffffff” btn_bg_color=”#e30143″ css_adv_btn=”.vc_custom_1620108776313{border-radius: 5px !important;}” btn_font_size=”20px”]

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم