جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

زیر بغل قایقی با دستگاه H

زیر بغل قایقی با دستگاه H

آنچه در این مطلب خواهید خواند

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

نحوه انجام حرکت زیر بغل قایقی با دستگاه H

  1. دستگیره های دستگاه را در دست بگیرید و دستانتان در جلوی بدن تان قرار بگیرد. اگر دستگاه دارای بالشتک می باشد برای محافظت از ستون فقرات به بالشتک تکیه دهید.
  2. دستگیره را به سمت بالای شکم خود بکشید درحالیکه ستون فقرات شما صاف قرار گرفته است.
  3. در انتها دستگیره ها را به نقطه شروع بازگردانید.

عضلات درگیر در انجام حرکت زیر بغل قایقی با دستگاه H

عضلات اصلی: عضله پشتی بزرگ

دیگر عضلات: عضله ذوزنقه ای٬ عضله لوزی شکل بزرگ٬ عضله لوزی شکل کوچک٬ عضله دلتوئید خلفی

زیر بغل دستگاه

نکات آناتومیکی در انجام حرکت زیر بغل قایقی با دستگاه H

فاصله دست ها: اگر فاصله دست ها از یکدیگر زیاد باشد و خارجی عضله پشتی بزرگ مورد هدف قرار می گیرد در حالیکه اگر فاصله دست ها از یکدیگر زیاد نباشد بخش داخلی عضله پشتی بزرگ بیشتر درگیر خواهد شد.

نحوه گرفتن دست ها: گرفتن دستها با چرخش داخلی (دست از رو) بخش بالایی و خارجی عضله پشتی بزرگ را مورد هدف قرار می‌ دهد. اگر دست ها به صورت طبیعی گرفته شود (انگشت شست رو به بالا باشد) بخش مرکزی پشت را درگیر میکند.اگر دست ها چرخش خارجی (دست از زیر) داشته باشند بخش پایینی عضله پشتی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.اگر نحوه گرفتن دست ها از چرخش داخلی به حالت طبیعی و از حالت طبیعی به چرخش خارجی تغییر کند آرنج ها به تدریج به اطراف بدن حرکت می کند.

مسیر حرکتی: اگر دستگیره ها مسیر طولانی به سمت قفسه سینه را طی کند بخش بالایی عضله پشتی بزرگ و عضله ذوزنقه ای را مورد هدف قرار می دهد. در حالی که اگر مسیر کوتاه ترین به سمت شکم را طی کند بخش پایینی عضله پشتی بزرگ درگیر خواهد شد.تنظیم ارتفاع جای نشستن می تواند باعث تغییر مسیر حرکتی شود.اگر ارتفاع صندلی را بالا ببرید مسیر حرکتی کوتاه تر خواهد شد و اگر ارتفاع صندلی را پایین ببرید مسیر حرکت این طولانی‌ترین را خواهید داشت.

دامنه حرکتی: آرنج های خود را تا جایی که می ‌توانید بکشید و تیغه شانه ها را با فشار به یکدیگر نزدیک کنید تا حداکثر انقباض بر روی عضله ایجاد شود.

وضعیت قرار گرفتن بدن: اگر به بالشتک دستگاه تکیه دهید فشاری که بر روی کمر ایجاد می شود کاهش پیدا خواهد کرد.

 

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم