۵ ماده غذایی که به طور طبیعی عملکرد ورزشی را افزایش می دهند
3 از 4 رای

مواد مغذی که شما از طریق مواد خوراکی به دست می آورید به بدن شما در کاهش التهاب ، مبارزه با بیماری ها و توسعه قدرت و سرعت در زمان فعالیت های فیزیکی کمک می کند.

بسیاری از مکمل های موجود در فروشگاه ها باعث بهبود عملکرد ورزشکاران می شوند اما هیچ یک از این محصولات به موثری مواد مغذی موجود در غذاهای کامل نیستند.

بسیاری از ورزشکاران تأکید بیش از حد بر روی کربوهیدرات و پروتئین و چربی ها داشته و تمرکز کمی بر روی مواد غذایی غنی از ریز مغذی ها دارند. برخی از این ریز مغذی ها به طور فوق العاده ای بر روی عملکرد و ریکاوری شما اثر می گذارند. چهار گروه از مواد خوراکی که در ادامه آمده اند ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را برای شما فراهم می کنند. این مواد غذایی حاوی چربی های سالم و ، پروتئین ها و آنزیم هایی بوده که به تنظیم عملکردهای بدن و حفظ سلامت سلولی ما کمک می کنند.

میوه ها

سبزیجات

آجیل ها

دانه ها

هنگامی که این مواد خوراکی به صورت خام و پخته نشده میل شوند باعث می‌ گردند تا در اوج تمرین عملکرد بهتری داشته باشید.

بدن خود را با جوانه ها قلیایی کنید

مصرف میوه و سبزیجات خام یک راه اطمینان بخش برای دریافت مقدار کافی از اغلب ویتامین ها ، مواد معدنی و آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن شما است. مواد خوراکی خام شامل مقدار بالایی از مواد مغذی و آنزیم های می باشد که به هر یک از فعالیت های بدنی شما سوخت رسانی می کنند.

جوانه هایی مانند تربچه ، کلم‌ بروکلی ، شبدر و یونجه منابع فوق العاده ای از پروتئین و آنزیم های ضروری برای حفظ سلامتی می باشند. جوانه ها را به راحتی می‌ توان آماده کرد و همچنین هضم آسانی دارند. علاوه بر این جوانه ها به خنثی‌ سازی رادیکال‌ های آزاد و همچنین ایجاد محیطی قلیایی برای عملکرد صحیح سلولی کمک می کنند.

التهابات را با بذر کتان کاهش دهید

در صورتی که التهاب های مزمن در بدن درمان نشوند منجر به ایجاد بیماری‌ های جدی می‌ شوند. التهاب ها باعث مشکلات زیر می شوند:

بیماری های قلبی

برخی سرطان ها

بیماری های خود ایمنی

اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش این التهاب ‌ها کمک کرده و همچنین در درمان بسیاری از فرایند هایی همکاری می کنند. بذر کتان امگا ۳ و فیبر خوراکی بسیار بالایی دارد. به طور معمول از این دانه برای بهبود سلامت گوارش هم استفاده می شود. بذر کتان به پایین آوردن سطح کلسترول نیز کمک می کند. از دیگر منابع فوق العاده اسید چرب امگا ۳ می توان به گردو و تخم چیا اشاره کرد.

بهبود استقامت با آب چغندر قند

چغندر قند حاوی کربوهیدرات بالا بوده که به پایداری انرژی کمک کرده و همچنین حاوی مقدار بالایی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضد التهابی است. نیترات بالای موجود در چغندر قند هم به گشاد کردن رگ های خونی کمک می کند. این امر باعث پایین آمدن فشار خون و افزایش مقدار اکسیژن رسانی به سلول ها می گردد.

این مطلب را هم بخوانید  بهترین مکمل ها برای افزایش وزن

بر طبق مطالعه انجام شده در انجمن قلب آمریکا نوشیدن یک فنجان از آب چغندر قند در روز به پایین آوردن فشار خون و بهبود گردش خون کمک می کند.

با تخم کدو تنبل به خستگی غلبه کنید

اگر سلامت عمومی بدن شما در وضعیت خوبی قرار دارد اما اغلب در طول تمرین مشکل تنفس یا کنترل ضربان قلب دارید شاید سطح آهن در بدن شما پایین باشد. آهن یک ماده معدنی ضروری برای تولید سالم گلبول های قرمز می باشد که اکسیژن را در بافت های سراسر بدن حمل می کنند.

بدون داشتن مقدار کافی از آهن در خون شما خیلی زود خسته می شوید. کمبود اکسیژن به هر روی ضربان قلب و سیستم ایمنی اثر می گذارد. تخم کدو تنبل یک منبع فوق العاده از آهن گیاهی است. همچنین این دانه حاوی فیبر ، چربی‌ های سالم و پروتئین هم می باشد.

ریکاوری خود را با آجیل برزیلی بهبود ببخشید

تمرینات شدید کار را برای بدن شما سخت می کنند. ریکاوری مناسب برای بهبود قدرت امری ضروری است. چربی های سالم و مواد غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری به بهبود ایمنی و عملکرد تیروئید شما کمک می کند. همچنین ریکاوری صحیح به ترمیم و محافظت از استخوان ها و همچنین بافت های پیوندی کمک می کند. آجیل برزیلی منبع فوق‌العاده‌ی از پروتئین و چربی و دیگر مواد مغذی ضروری است.

بر طبق تحقیقات اعلام شده آجیل برزیلی مقدار بالایی از مواد مغذی می باشد که فشار خون را کنترل می‌ کند. از جمله آنها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

سدیم

کلسیم

پتاسیم

منیزیم

تنها خوردن مقدار کمی از آجیل برزیلی در روز باعث تحریک فرآیند ریکاوری شده و به ساخت و حفظ قدرت عضلات و استخوان‌ ها هم کمک می‌ کند.

تعادل و تنوع

داشتن یک رژیم متنوع و سالم داشته باشید که حاوی کربوهیدرات ها ، پروتئین‌ ها و چربی‌ ها باشد و برای شما ریزمغذی ها و آنتی اکسیدان ها را تامین کند تا بتوانید عملکرد مطلوبی داشته باشید.

ارائه شده توسط تیم دوپامین
منبع: Helathline

تنها با ذکر منبع راضی به کپی کردن مطالب سایت دوپامین فیت هستیم

اشتراک گذاری

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید