جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۵ سوپر غذا برای بهبود عملکرد تمرینی

۵ سوپر غذا برای بهبود عملکرد تمرینی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

3.7/5 - (6 امتیاز)

مواد مغذی که شما از طریق مواد خوراکی به دست می‌آورید به بدن شما در کاهش التهاب، مبارزه با بیماری‌ها و توسعه قدرت و سرعت در زمان فعالیت های فیزیکی کمک می‌کند. بسیاری از مکمل‌های موجود در فروشگاه‌ها باعث بهبود عملکرد ورزشکاران می‌شوند اما هیچ یک از این محصولات قدرت تاثیر مواد مغذی موجود در غذاهای کامل را ندارند.

بسیاری از ورزشکاران تأکید بیش از حد بر روی کربوهیدرات، پروتئین و چربی‌ها داشته و تمرکز کمی بر روی مواد غذایی غنی از ریز مغذی‌ها دارند. برخی از این ریز مغذی‌ها به طور فوق فوق‌العاده‌ای بر روی عملکرد و ریکاوری شما اثر می‌گذارند. چهار گروه از مواد خوراکی که در ادامه آمده‌اند ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را برای شما فراهم می‌کنند. این مواد غذایی حاوی چربی‌های سالم، پروتئین‌ها و آنزیم‌هایی بوده که به تنظیم عملکردهای بدن و حفظ سلامت سلولی ما کمک می‌کنند.

  • میوه‌ها
  • سبزیجات
  • آجیل‌ها
  • دانه‌ها

هنگامی که مواد خوراکی نام برده شده به صورت خام و پخته نشده میل شوند به عملکرد بهتر در اوج تمرین کمک می‌کنند.

بدن خود را با جوانه‌ها قلیایی کنید

جوانه ها بدن را قلیایی می کنند

مصرف میوه و سبزیجات خام یک راه اطمینان بخش برای دریافت مقدار کافی از اغلب ویتامین‌ها، مواد معدنی و آمینواسیدهای مورد نیاز بدن شما است. مواد خوراکی خام حاوی مقدار بالایی از مواد مغذی و آنزیم‌هایی هستند که به هر یک از فعالیت‌های بدنی شما سوخت می‌رسانند.

جوانه‌هایی مانند تربچه، کلم بروکلی، شبدر و یونجه منابع فوق‌العاده‌ای از پروتئین و آنزیم‌های ضروری برای حفظ سلامتی می‌باشند. جوانه‌ها را به راحتی می‌‌توان آماده کرد و همچنین هضم آسانی دارند. علاوه بر این جوانه‌ها به خنثی سازی رادیکال‌‌های آزاد و همچنین ایجاد محیطی قلیایی برای عملکرد صحیح سلولی کمک می‌کنند.

التهاب را با دانه کتان کاهش دهید

در صورتی که التهاب مزمن در بدن درمان نشود منجر به ایجاد بیماری‌های جدی می‌شوند. التهابات باعث مشکلات زیر می‌شوند:

  • بیماری‌های قلبی
  • برخی سرطان‌ها
  • بیماری‌های خود ایمنی

اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش این التهاب  کمک کرده و همچنین در درمان بسیاری از فرایندهایی همکاری می‌کنند. دانه کتان امگا ۳ و فیبر خوراکی بسیار بالایی دارد. به طور معمول از این دانه برای بهبود سلامت گوارش هم استفاده می‌شود. دانه کتان به پایین آوردن سطح کلسترول نیز کمک می‌کند. از دیگر منابع فوق‌العاده اسید چرب امگا ۳ می‌توان به گردو و تخم چیا اشاره کرد.

بهبود استقامت با آب چغندر قند

با نوشیدن آب چغندرقند بهتر تمرین کنید

چغندر قند حاوی کربوهیدرات بالا بوده که به پایداری انرژی کمک کرده و همچنین حاوی مقدار بالایی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضد التهابی است. نیترات بالای موجود در چغندر قند هم به گشاد کردن رگ‌های خونی کمک می‌کند. این امر باعث پایین آمدن فشار خون و افزایش مقدار اکسیژن رسانی به سلول‌ها می گردد.

بر طبق مطالعه انجام شده در انجمن قلب آمریکا نوشیدن یک فنجان از آب چغندر قند در روز به پایین آوردن فشار خون و بهبود گردش خون کمک می‌کند.

با دانه کدو تنبل به خستگی غلبه کنید

اگر سلامت عمومی بدن شما در وضعیت خوبی قرار دارد اما اغلب در طول تمرین مشکل تنفس یا کنترل ضربان قلب دارید شاید سطح آهن در بدن شما پایین باشد. آهن یک ماده معدنی ضروری برای تولید سالم گلبول‌های قرمز می‌باشد که اکسیژن را در بافت‌های سراسر بدن حمل می‌کنند.

بدون داشتن مقدار کافی از آهن در خون شما خیلی زود خسته می‌شوید. کمبود اکسیژن به هر روی ضربان قلب و سیستم ایمنی اثر می‌گذارد. دانه کدو تنبل یک منبع فوق‌العاده از آهن گیاهی است. همچنین این دانه حاوی فیبر، چربی‌‌های سالم و پروتئین هم می‌باشد.

ریکاوری خود را با آجیل برزیلی بهبود ببخشید

تمرینات شدید کار را برای بدن شما سخت می‌کنند. ریکاوری مناسب برای بهبود قدرت امری ضروری است. چربی‌های سالم و مواد غذایی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری به بهبود ایمنی و عملکرد تیروئید شما کمک می کند. همچنین ریکاوری صحیح به ترمیم و محافظت از استخوان‌ها و همچنین بافت‌های پیوندی کمک می‌کند. آجیل برزیلی منبع فوق‌العاده‌ای از پروتئین، چربی و دیگر مواد مغذی ضروری است.

بر طبق تحقیقات اعلام شده آجیل برزیلی مقدار بالایی از مواد مغذی می‌باشد که فشار خون را کنترل می‌کند. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سدیم
  • کلسیم
  • پتاسیم
  • منیزیم

تنها خوردن مقدار کمی از آجیل برزیلی در روز باعث تحریک فرآیند ریکاوری شده و به ساخت و حفظ قدرت عضلات و استخوان‌ها هم کمک می‌کند.

تعادل و تنوع

داشتن یک رژیم متنوع و سالم داشته باشید که حاوی کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها باشد و برای شما ریزمغذی‌ها و آنتی اکسیدان‌ها را تامین کند تا بتوانید عملکرد مطلوبی داشته باشید.

منبع: Helathline

آیا می خواهید نفر بعدی باشید؟

افراد بسیار زیادی با خواندن کتاب های ما توانسته اند بهترین و دلخواه ترین بدن خود را بسازند. آیا آماده هستید که شروع کنید و بدنی ایده آل داشته باشید؟

اگر می خواهید که قدم به قدم بدانید چگونه سریع تر از چیزی که فکر می کنید بدنی قوی، بدون چربی و عضلانی داشته باشید پس شاید بخواهید که نگاهی به پرفروش‌ ترین کتاب‌ های ما بیندازید.

در اینجا مقدار کمی از کتاب را برای شما افشا می‌ کنیم تا بدانید چه چیزی یاد می گیرید:

  • ۷ تا از بزرگ ترین شایعه های عضله سازی و اشتباه که باعث می شود شما عضلات کوچک و ضعیف باقی بمانند و احساس ناامیدی داشته باشید.
  • تهیه کردن برنامه غذایی که به شما امکان می‌ دهد تا به آسانی عضله سازی، چربی سوزی و سلامتی را با خوردن غذاهایی که دوست دارید تجربه کنید.
  • ۵ تا از بزرگ ترین افسانه های چربی سوزی و اشتباه که باعث می شود خانم ها اضافه وزن خود را حفظ کنند و دچار ناامیدی و سردرگمی شوند.
  • سیستم تمرینی که باعث می شود حداکثر نتایج را با تلاش خود به دست آورید و نیازی نیست که بیشتر از ۳ تا ۶ ساعت در هفته وقت خود را در باشگاه بگذرانید و همچنین انرژی بالاتری داشته باشید.

در پایان می توان گفت که شما قادر خواهید بود که به یک بدن هالیوودی دست پیدا کنید. در این مسیر نیازی نیست تا ساعت های زیادی در باشگاه باشید، گرسنگی بکشید و تمرینات طاقت فرسای هوازی انجام دهید.

کتاب های ما راه درست را به شما نشان می دهند تا بتوانید بدن خود را بسازید و به آن افتخار کنید.

اشتراک گذاری این مطلب

دیگه بدنت به رژیم جواب نمی‌ده؟

اگر شما هم انواع رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید و موقت نتیجه گرفته‌اید شاید وقتش رسیده که زیر نظر دوپامین برنامه تغذیه و تمرین داشته باشید

اگر می‌خوای یه بار واسه همیشه به بدنت دلخواهت برسی شماره تماست را برای ما بگذار

مطالب مرتبط

باز کردن چت
سلام👋
اگر برای تهیه دوره های دوپامین سوال دارین من کمکتون می کنم