ساق پا نشسته

شکل انجام حرکت ساق پا نشسته با دستگاه

  1. سینه پا را روی سکوی دستگاه قرار دهید و بالشتک ها را پایین ران ها بگذارید. پاشنه های پا را تا جای ممکن پایین بیاورید.
  2. وزنه را به وسیله بالا بردن پاشنه ها تا جای ممکن بالا ببرید.
  3. به آرامی پاشنه ها را پایین بیاورید تا به نقطه ی شروع بازگردد.

عضلات درگیر در انجام حرکت ساق پا نشسته با دستگاه

عضلات اصلی: عضله نعلی شکل

دیگر عضلات: عضله دوقلو

ساق پا نشسته

نکات آناتومیکی در انجام حرکت ساق پا نشسته با دستگاه

وضعیت قرار گرفتن پاها: اگر انگشتان پا مستقیم رو به جلو باشد و تمامی بخش های عضله ساق پا مورد هدف واقع می‌شود(شکل a). درصورتی انگشتان پا به طرف خارج بدن مایل باشند تاکید بر بخش داخلی عضله ساق خواهد بود(شکل b).اگر انگشتان پا به طرف داخل بدن متمایل باشد بخش خارجی عضله ساق پا مورد هدف واقع می‌شود.

فاصله پاها: اگر پاها هم عرض باز لگن باز شوند همه بخش‌های عضله ساق درگیر خواهد شد. اگر فاصله پاها از یکدیگر زیاد باشند تاکید بر سر داخلی عضله خواهد بود٬در حالی که فاصله کم پاها از یکدیگر سر خارجی عضله (جانبی) را درگیر می کند.

وضعیت قرار گرفتن بدن: بالشتک ها باید بالای  زانوی شما قرار گیرد اما نه خیلی بالا و روی ران ها. در حالت نشسته و با  کم بودن زانوها تاکید تمرین بر هر دو عضله نعلی شکل و دوقلو می باشد.

دامنه حرکتی: برای رسیدن به حداکثر دامنه حرکتی در پایین حرکت کشش کامل و در بالای حرکت فشار ایجاد کنید.

ساق پا

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید